Τα οικονομικά στοιχεία είναι ενδεικτικά αυτής της τάσης. Το Ε-shop πέτυχε το 2008 αύξηση τζίρου κατά 56% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 112,4 εκατ. ευρώ το 2008, από 72 εκατ. ευρώ πέρσι. Αυτή τη στιγμή δέχεται πάνω από 4.000 παραγγελίες καθημερινά. Αλλά και η πιο φρέσκια στην αγορά Ricardo έχοντας διανύσει 4 μήνες από την επίσημη έναρξη λειτουργίας του στις 13/11/2008, έχει καταφέρει ήδη να αποκτήσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς με την επισκεψιμότητα του site να αυξάνεται συνεχώς. Η Ricardo προσφέροντας και τη δυνατότητα online δημοπρασιών, προσπαθεί σταδιακά να εκπαιδεύσει τους χρήστες στο διαδραστικό περιβάλλον του online commerce.
Όπως σημειώνει ο κ. Παλιεράκης, Διευθυντής Marketing της Ricardo Internet Ελλάς, «όλες οι έρευνες που έχουμε στα χέρια μας μιλούν για μια σταθερά ανοδική πορεία τόσο στην χρήση του internet, όσο και στις online αγορές. Ο Έλληνας καταναλωτής είναι πλέον καθημερινά στο διαδίκτυο και για αρκετή ώρα, εκπαιδεύεται και εξοικειώνεται με το μέσο. Η τάση ουσιαστικά δείχνει ότι μόνο άνοδος της αγοράς μπορεί να ακολουθήσει, λαμβάνοντας υπόψη και τα παραδείγματα των υπολοίπων χωρών της Ευρώπης. Ανάλογη τάση παρατηρεί και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της E-shop, Σίμος Μαυροειδής. «Οι χρήστες του Internet αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις του σύγχρονου τρόπου ζωής, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το e-shopping είναι το μέλλον.»
«Οι εποχές έχουν αλλάξει και η online παρουσία αποτελεί πλέον μονόδρομος για οποιαδήποτε εταιρία όχι μόνο για λόγους προβολής, αλλά και ενημέρωσης των πελατών και αξιοποίησης ενός εναλλακτικού δικτύου προώθησης των προϊόντων», υπογραμμίζει ο κ. Παλιεράκης. «Το e-shopping προσφέρει πλεονεκτήματα που ένα παραδοσιακό κανάλι πώλησης δεν μπορεί να ανταγωνιστεί», συμπληρώνει.
Φαίνεται ότι παρά τις ενδείξεις οικονομικής επιβράδυνσης ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένει ανοδικός. «Ο καταναλωτής έχει τώρα ένα λόγο επιπλέον για να αναζητήσει την καλύτερη δυνατή πρόσφορα», τονίζει ο κ. Παλιεράκης. Ανάλογη είναι και η άποψη του κ. Μευροειδή. «Πλέον, ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής ενημερώνεται περισσότερο από ποτέ για τις διαφορές τιμών στα καταστήματα και στρέφεται περισσότερο στο e-shopping».
Σύμφωνα με τον κ. Μαυροειδή, «όσοι επιλέγουν το ηλεκτρονικό εμπόριο νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια να χρησιμοποιούν ελληνικές εταιρείες, ενώ καταφεύγουν σε αντίστοιχες του εξωτερικού όταν το προϊόν είναι πιο εξειδικευμένο και όχι διαθέσιμο από τις ελληνικές. Σε γενικές γραμμές η ελληνική αγορά είναι πλέον σε θέση να καλύπτει το 90% των αναγκών του Έλληνα καταναλωτή.»
Πιο αναπτυγμένες κατηγορίες συναλλαγών μέσω internet στη χώρα μας είναι, σύμφωνα με τον κ. Παλιεράκη, ο τουρισμός, τα βιβλία, τα περιοδικά και οι ηλεκτρονικές συσκευές.Η Ricardo επιδιώκει να διευρυνθούν οι κατηγορίες συναλλαγών, όχι μόνο με καινούργια προϊόντα, αλλά και με προϊόντα stock και ελαφρώς μεταχειρισμένα, για τα οποία δεν είναι εύκολο να προσδιοριστεί η αντικειμενική τους αξία και συνεπώς είναι ιδανικά για δημοπρασίες. «Τα προϊόντα τεχνολογίας, επειδή τα χαρακτηριστικά τους είναι εμφανή από την περιγραφή τους και οι τιμές πώλησης είναι χαμηλότερες από το μέσο όρο της αγοράς» είναι σύμφωνα με τον κ. Μαυροειδή «ευκολότερο» να πωληθούν μέσω internet.
Οι δυνατότητες εύκολης και δυναμικής αναζήτησης, φωτογραφίες, αναγραφή τιμών, επαφή με τον πωλητή ή αγοραστή σε πραγματικό χρόνο, ευελιξία συναλλαγών είναι τα στοιχεία που καθιστούν ένα e-shop εύχρηστο, μας εξηγεί ο κ. Παλιεράκης. Ταυτόχρονα, κομβικής σημασίας είναι η ασφάλεια που προσφέρουν, ασφάλεια των συναλλαγών αλλά και των αυστηρών διαδικασιών εγγραφής και χρήσης της πλατφόρμας. Πολύ σημαντική είναι και η τιμολογιακή πολιτική της ηλεκτρονικής επιχείρησης, αφού το κόστος του κάθε προϊόντος είναι καθοριστικός παράγοντας αγοράς ή όχι από τον καταναλωτή, συμπληρώνει ο κ. Μαυροειδής.
Όσον αφορά τα σχέδια για το μέλλον το E-shop έχει στόχο τη σωστά σχεδιασμένη επέκταση των e-shop
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr