Από αρχές του έτους μέχρι και σήμερα το σύνολο των πωλήσεων που κάνουν τα επώνυμα είδη είναι οριακά κερδοφόρες ή πτωτικές σε ποσοστά ακόμη και 10%. Πληροφορίες της αγοράς υποστηρίζουν ότι βασικά καταναλωτικά είδη, χάνουν σταθερά μερίδια από τις αρχές του έτους, επιβεβαιώνοντας από τη μία την συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης και από την άλλη, την ανασφάλεια του καταναλωτή για το μέλλον, που έχει κτυπήσει κόκκινο.
Για του λόγου το αληθές αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η πτώση του τζίρου σε νωπά κοτόπουλα έχει φθάσει το 10%, ενώ σε αυτά τα επίπεδα κυμαίνονται αυγά, γάλα εβαπορέ, ψάρια, οινοπνευματώδη κ.λπ. Σε χαμηλότερα επίπεδα αλλά και πάλι πτωτικές είναι οι πωλήσεις σε τυροκομικά, αλλαντικά, γιαούρτι κ.λπ.
Με θετικό πρόσημο εμφανίζεται να κινούνται μόνο τα είδη μαναβικής, τα όσπρια και τα ζυμαρικά.
Η δυσμενής αυτή πορεία επισημαίνουν στελέχη της αγοράς κυοφορεί εξελίξεις προς δύο κατευθύνσεις. Από τη μία αλυσίδες κυρίως τοπικής μορφής θα βρεθούν στο χείλος της χρεοκοπίας, και από την άλλη οι πλέον οργανωμένες αλυσίδες θα εκμεταλλευτούν την υπάρχουσα κατάσταση διευρύνοντας την παρουσία τους είτε αυτόνομα είτε μέσω εξαγορών. Ηδη αναφέρουν πηγές, εκτεταμένες συζητήσεις εξαγορών έχουν ξεκινήσει στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Ελλάδος, αλλά και στην Πελοπόννησο.
Δ.Κ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr