Αναφορικά με το διάστημα στο οποίοι οι πρατηριούχοι πληρώνουν τις εταιρείες εμπορίας για τα καύσιμα που τους προμηθεύουν, έχει αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες. Ενώ μέχρι πρότινος κυμαινόταν στις 18-20 ημέρες, εντός δηλαδή της προθεσμίας για την αποπληρωμή των πιστώσεων που τους έδιναν οι εταιρείες, πλέον ξεκινάει από τις 23 και φτάνει και ... τις 40 ημέρες. Τα μεγαλύτερα προβλήματα αφορούν σε βενζινάδικα της επαρχίας, καθώς επίσης σε μικρές εταιρείες εμπορίας με στόλο από 40 έως και 100 πρατήρια και συνολικό μερίδιο αγοράς κάτω του 2%.
Παγίδα οι εξαγορές ;
Την ίδια ώρα πληθαίνουν οι φήμες στην αγορά, ότι τα περιστατικά της El Petrol (λουκέτο) και της Sun Oil (αδυναμία εφοδιασμού των πρατηρίων της λόγω έλλειψης ρευστού), δεν θα είναι τα τελευταία.
Αρκετοί ωστόσο αναρωτιούνται, μήπως εκείνοι που σήμερα εντάσσουν στο στόλο τους πρατήρια εταιρειών που "έχουν μείνει από καύσιμα", αγοράζουν στην πραγματικότητα χρέη και είναι τα επόμενα θύματα.
Και αν σε ορισμένους το σχόλιο ακούγεται έως και "κακεντρεχές", η αλήθεια είναι τα πρατήρια των εταιρειών αυτών έχουν μεγάλα ανοίγματα στην αγορά. Η εταιρεία επομένως που συνάπτει μαζί τους σύμβαση τροφοδοσίας με καύσιμα - διότι απλώς σήμα αλλάζουν- μπορεί στο τέλος της χρονιάς να εμφανίσει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, αλλά μαζί με αυτά ίσως εμφανίσει και μεγαλύτερες επισφάλειες.
Λέτε αυτοί που δεν αγγίζουν τα εν λόγω πρατήρια να ξέρουν κάτι παραπάνω;
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr