Είναι αποφασισμένες οι τράπεζες να αναχρηματοδοτήσουν δάνεια έως 30 δις ευρώ ωστόσο οιεταιρίες που θα τύχουν καλύτερης μεταχείρισης θα είναι κατά βάση οι υφιστάμενοι πελάτες τους. Στο μικροσκόπιο των τραπεζών πλέον τίθενται η ναυτιλία , εμπόριο , βιομηχανία , τουρισμός , κατασκευές. Ειδικά στην ναυτιλία θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ελληνικές τράπεζες εμφανίζουν μια ισχυρή παρουσία.
Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς όσον αφορά την χρηματοδότηση της ναυτιλίας κατέχουν η Royal Bank of Scotland με 20%, ακολουθεί η Nordbank με 9% η Deutsche Schiffsbank με 7% και έπονται η Πειραιώς με 5% η Alpha με 4% η Εθνική με περίπου 4% και η Marfin με 3,5%. Η ναυτιλία ξηρού φορτίου δοκιμάζεται και θα συνεχίσει να πιέζεται ενώ αντιθέτως τα τανκερεμφανίζουν μια καλύτερη εικόνα.
Μπορεί το φαινόμενο των ακυρώσεων πλοίων να είναι έντονο συνολικά έχουν παραγγελθεί 11.500 πλοία παγκοσμίως και ακυρωθεί τα 3.500 ωστόσο το ζητούμενο είναι πως θα συμπεριφερθούν οι μεγάλοι πιστωτές όπως η Royal Bank of Scotland η οποία έχει συγχρηματοδοτήσει ναυτιλιακές εταιρίες με τις ελληνικές τράπεζες.
Συνολικά πάντως οι ελληνικές τράπεζες έχουν δανείσει10 δις ευρώ την ναυτιλία. Επίσης οι κατασκευέςδέχονταιπιέσεις ενώ στο εμπόριο παρατηρείται μια σημαντική μείωση των χρηματοδοτήσεων φαινόμενο που αν δεν αναστραφεί άμεσα θα πλήξει την πραγματική οικονομία. Οι τουριστικές επιχειρήσεις βρίσκονται υπό πίεση λόγω ρευστότητας ενώ μέχρι τώρα οι μεγάλες βιομηχανίες φαίνεται να διατηρούν ακόμη καλά επίπεδα συνεργασίας με τις τράπεζες.
Πέτρος Λεωτσάκος
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr