Η πρώτη επίσημη αντίδραση, θα έρθει , από τον επικεφαλής της MIG τον Α. Βγενόπουλο την Πέμπτη από την Κρήτη. Τα Super fast Ferries ξεκινούν δρομολόγια και από και προς την Κρήτη και με αφορμή την κίνηση αυτή στην ναυσιπλοΐα ο Α. Βγενόπουλος θα αναφερθεί και στην Ολυμπιακή.
Η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων θα συνεδριάσει την Τετάρτη ή Πέμπτη ώστε να επικυρώσει την συμφωνία ενώ την επόμενη εβδομάδα θα εγκριθεί από την Βουλή.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η MIG με μια συνολική επένδυση 110εκατ ευρώ που μαζί με της Swissport θα φθάσει τα 150εκατ ευρώ ουσιαστικά αποκτούν όλες τις δραστηριότητες της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η προσφορά της Swissport για την επίγεια εξυπηρέτηση κατά πάσα πιθανότητα θαγίνει δεκτή από το ελληνικό δημόσιο ενώ αν δεν εγκριθεί η MIG είναι διατεθειμένη να υποβάλλει οικονομική πρόταση και για την επίγεια εξυπηρέτηση.
Σημειώνεται ότι η προσφορά της MIG ανέρχεται στα 110 εκατ ευρώ και θα υλοποιήσει μια επένδυση επιπλέον 90 με 100εκατ ευρώ κυρίως για ανανέωση του στόλου. Συνολικά η ΟΑ διαθέτει 43 με 45 αεροπλάνα τα οποία κατά μέσο όρο η ηλικία τους αγγίζει τα 15 χρόνια. Στόχος είναι με την ανανέωση που θα υπάρξει ο μέσος όρος ηλικίας των αεροπλάνων να διαμορφωθείστα 2 με 3 χρόνια.
Η MIG ήδη βρίσκεται σε επαφές με την Boeing ώστε να προβεί σε αγορές αεροπλάνων αλλά και με άλλες αεροπορικές εταιρίες ώστε να ενισχυθεί το αερομεταφορικό έργο της Ολυμπιακής. Επίσης είναι προφανές ότι τα σχέδια της MIG για τηνΟλυμπιακή ξεκινούν από μηδενική βάση καθώς όλα θα επανεξετασθούν , πτητικό έργο , εργαζόμενοι , στόλος και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων θα επαναξιολογηθούν.
Στόχος της MIG είναι να επιτύχει απόδοση κεφαλαίου πάνω από 20% από την επένδυση της στην Ολυμπιακή. Ταυτόχρονα είναι διατεθειμένη να διαθέσει ένα ποσοστό μειοψηφίας στο δημόσιο η MIG της Ολυμπιακής ωστόσο μπορεί να ανακύψει πρόβλημα με την Commission.
Τα κοινωνικά και πολιτικά ερείσματα
Η εξαγορά της Ολυμπιακής δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη για την MIG κυρίως κοινωνικά και πολιτικά ερείσματα. Στο παρελθόν πολιτικοί, επιχειρηματίες , τραπεζίτες αντιμετώπιζαν με πολύ σκεπτικισμό τις κινήσεις της MIG και του Βγενόπουλου.
Οι επιτελείς στην MIG αποφάσισαν να αλλάξουν στάση και αφενός να βελτιώσουν τις σχέσεις τους με το ελληνικό δημόσιο , να αποκαταστήσουν τις σχέσεις τους με τα πολιτικά κόμματα αλλά και με επιχειρηματίες. Η πώληση της Ολυμπιακής αποτέλεσε ιδανική ευκαιρία για τον Α. Βγενόπουλο να αποδείξει ότι επιθυμεί εξομάλυνση σχέσεων με όλους και η παράμετρος αυτή θα αναδειχθεί πιο σημαντική ακόμη και από την εξαγορά της Ολυμπιακής.
Τα επιχειρηματικά πλάνα Βγενόπουλου είναι προφανές ότι είναι πολυσύνθετα και δεν περιορίζονται στην Ολυμπιακή. Όταν θα ανοίξει το θέμα των εξαγορών στις τράπεζες η MIG θα είναι προνομιακός συνομιλητής με το δημόσιο , τους τραπεζίτες και ορισμένους βασικούς μετόχους. Είναι προφανές ότι η κίνηση της MIG στην Ολυμπιακή δημιουργεί σοβαρότατα κοινωνικά και πολιτικά ερείσματα στον Α. Βγενόπουλο ο οποίος στοχεύει πολύ υψηλοτέρα.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την έγκριση του αναθεωρημένου σχεδίου για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σημείωσε δε ότι η έγκριση της ΕΕ είναι απόδειξη ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ στηρίζεται σε πολύ γερά θεμέλια.
Όσον αφορά τους εργαζόμενους ο υπουργός σημείωσε ότι με τον νόμο που έχει ψηφιστεί από την Βουλή υπάρχει πλήρης κάλυψη ενώ χαρακτήρισε λογικό και το να εργαστούν στην νέα εταιρεία κάποιοι από τους νυν εργαζόμενους. Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στο γεγονός ότι όπως έχει δρομολογηθεί η διαδικασία δεν υπάρχει κανένα κενό στο αεροπορικό έργο αφού η εταιρεία θα εκτελεί συνεχώς, και κατά το μεταβατικό διάστημα, το πτητικό της έργο.
Τέλος, ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι αύριο ή το αργότερο την Πέμπτη θα συνεδριάσει η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων προκειμένου να εγκρίνει την πώληση της ΟΑ.
Πέτρος Λεωτ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr