Οι βιομηχανίες από την πλευρά τους ισχυρίζονται ότι η αποκάλυψη αυτών των συμφωνιών καταστρατηγεί τους όρους του ελεύθερου ανταγωνισμού, καθώς πλέον ο «αντίπαλος»θα γνωρίζει πλήρως την τιμολογιακή πολιτική τους. Γεγονός που αναμένεται να έχει επιπτώσεις όχι μόνο στα θεμελιώδη τους, αλλά και στις ισορροπίες τω ν συνεργασιών που διατηρούν με τους λιανέμπορους.
Στέλεχος γνωστής λιανεμπορικής αλυσίδας αναφέρει ότι οι επισκέψεις των ελεγκτικών κλιμακίων στην εταιρεία γίνονται σχεδόν σε καθημερινή βάση, ενώ ήδη έχουν πάρει στα χέρια τους αντίγραφα των συμφωνιών που έχουν συναφθεί με βιομηχανίες. Από την άλλη συνεχίζει η ίδια πηγή, μόλις το 15% των προμηθευτών της αλυσίδας έχει υπογράψει συμφωνία για το 2009, τηρώντας στάση αναμονής , προκειμένου να δουν πως θα κυλήσει η χρονιά και αφετέρου να διαπιστώσουν τις προθέσεις του Υπουργείου απέναντι στην -ελλειπή -εφαρμογή της διάταξης. Σημειώνεται ότι οι μεγάλοι προμηθευτές μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ ανέρχονται σε περίπου 500, ενώ συνολικά μπορεί να φθάνουν τις 3.000. Συνολικά μέσα από τα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ διακινούνται περί τους 15.000 κωδικούς προϊόντων. Από αυτούς, η κάβα, τα γαλακτοκομικά, τα απορρυπαντικά και τα παραδοσιακά τρόφιμα αποφέρουν περίπου το 50% του τζίρου μιας αλυσίδας.
Δ.Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr