Καταρχάς, επισημαίνεται η πρόσφατη επιτυχία της εταιρείας ζυθοποιίας, καθώς η Heineken σημείωσε το 2022 υψηλότερα κέρδη από τα αναμενόμενα.
Αυτό οφείλεται στην ανάκαμψη της κατανάλωσης μπύρας σε προ-πανδημίας επίπεδα.
Ο παραγωγός της Ε.Ε. με τις μεγαλύτερες πωλήσεις μπορεί επίσης να αποδώσει αυτή του την επιτυχία στο γεγονός ότι οι πωλήσεις μπύρας στην Ευρώπη έχουν αποδειχθεί ανθεκτικές, με τις πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου να έχουν αυξηθεί το 2022.
Το επιχειρησιακό κέρδος της Heineken μπροστά σε one-off προϊόντα αυξήθηκε κατά 24% σε 4,50 δις ευρώ το 2022, σε σύγκριση με τη μέση πρόβλεψη των 4,43 δις ευρώ. Η εταιρεία πώλησε 6,9% περισσότερη μπύρα παγκοσμίως από ό,τι το 2021, με τις premium, ακριβότερες μπύρες να αυξάνονται ταχύτερα.
Η εταιρεία είχε επίσης καλές επιδόσεις στην Ασία, με αύξηση κέρδων σχεδόν στο ένα τρίτο, με την ανάκαμψη να έρχεται ένα έτος μετά την εισαγωγή των περιορισμών COVID-19 στην Καμπότζη, την Ινδονησία, τη Μαλαισία και το Βιετνάμ.
Οι τεχνολογικές μετοχές βρίσκονται σε παρακμή
Για τις παραδοσιακές επενδύσεις, όπως η αγορά μετοχών, πολλοί επενδυτές βλέπουν επίσης την ιστορία πίσω από ένα εμπορικό σήμα ή μια εταιρεία, αλλά πρέπει να είναι επιφυλακτικοί ως προς το αν η εταιρεία χάνει χρήματα. Η τρέχουσα τάση έχει κάπως αλλάξει και η επένδυση στην τεχνολογία έχει χάσει το δέλεαρ της.
Εδώ έρχεται και το αυξημένο ενδιαφέρον για εταιρείες όπως η Heineken, οι οποίες έχουν σταθερό υπόβαθρο. Ο πρώτος θετικός παράγοντας για τη Heineken, δηλαδή η αποδοτικότητά της, πληρείται. Ωστόσο, ας μιλήσουμε επίσης για τους κινδύνους που ενέχει η παραγωγή και η διανομή μπύρας.
Κίνδυνοι για τη Heineken
Σήμερα, κατά την πώληση μπύρας και άλλων προϊόντων, η εταιρεία πρέπει να αντιμετωπίσει μια επιδεινούμενη οικονομική κατάσταση, καθώς οι καταναλωτές περικόπτουν τις αγορές τους και η κατανάλωση μειώνεται λόγω φόβων οικονομικής ύφεσης.
Ως αποτέλεσμα της αύξησης του κόστους παραγωγής μπύρας, που συνδέεται κυρίως με την αύξηση της ενέργειας και των τιμών για συντελεστές παραγωγής όπως το κριθάρι ή ο λυκίσκος, η εταιρεία οφείλει να βελτιστοποιηθεί. Ακόμη και έτσι όμως, χρειάστηκε να προχωρήσει σε αυξήσεις των τιμών κατά μέσο όρο 10% για το 2022.
Παρά τους πολλούς κινδύνους που επηρεάζουν σήμερα τη Heineken, είναι εντυπωσιακό το πώς η εταιρεία κατάφερε να τους αντιμετωπίσει και να πετύχει τέτοια κερδοφορία. Η Heineken διαθέτει κεφαλαιοποίηση αγοράς 22 δισ. ευρώ, γεγονός που αποτελεί επίσης θετικό παράγοντα στη λήψη αποφάσεων από τους επενδυτές.
Πολύ σημαντικό εξίσου είναι ότι η Heineken κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη της ανά μετοχή κατά περίπου 23% ετησίως σε μια περίοδο 3 ετών. Αυτό είναι ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα για τους επενδυτές και εάν αυτό γίνει ο κανόνας για το επόμενο έτος, η επένδυση αυτή θα είναι σαφώς ελκυστική για όλους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr