Τα 14 οχήματα με κυψέλες καυσίμου ανήκουν στην Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG). Η LNVG είχε ήδη αρχίσει να αναζητά εναλλακτικές λύσεις για τα τρένα ντίζελ το 2012 και με αυτόν τον τρόπο έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη των τρένων στη Γερμανία. Άλλοι συνεργάτες σε αυτό το παγκόσμιο ντεμπούτο είναι η εταιρεία σιδηροδρόμων και μεταφορών Elbe-Weser (evb) και η εταιρεία φυσικού αερίου και μηχανικής Linde.
«Η μετακίνηση απαλλαγμένη από εκπομπές ρύπων είναι ένας από τους σημαντικότερους στόχους για τη διασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος και η Alstom έχει σαφές στόχο να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στα εναλλακτικά συστήματα πρόωσης για τον σιδηρόδρομο. Το πρώτο τρένο υδρογόνου στον κόσμο, το Coradia iLint, αποδεικνύει τη δέσμευσή μας για πράσινη κινητικότητα που συνδυάζεται με τεχνολογία αιχμής. Είμαστε πολύ υπερήφανοι που θέτουμε αυτή την τεχνολογία σε λειτουργία στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας πρεμιέρας, από κοινού με τους σπουδαίους συνεργάτες μας», σημειώνει ο Henri Poupart-Lafarge, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Alstom.
14 περιφερειακές υδρογονοκίνητες αμαξοστοιχίες της Alstom θα χρησιμοποιηθούν από την evb για λογαριασμό της LNVG στη διαδρομή μεταξύ Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde και Buxtehude, αντικαθιστώντας σταδιακά 15 ντιζελοκίνητες αμαξοστοιχίες. Θα ανεφοδιάζονται καθημερινά και όλο το εικοσιτετράωρο στο πρατήριο υδρογόνου της Linde. Χάρη στην εμβέλεια των 1.000 χιλιομέτρων, οι πολυμερείς συνθέσεις του μοντέλου Coradia iLint της Alstom, τα οποία δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους κατά τη λειτουργία τους, μπορούν να κυκλοφορούν όλη την ημέρα με ένα μόνο ρεζερβουάρ υδρογόνου στο δίκτυο της evb. Τον Σεπτέμβριο του 2018, είχε προηγηθεί μια επιτυχημένη δοκιμαστική λειτουργία διάρκειας σχεδόν δύο ετών με δύο τρένα της προ-σειράς.
Παρά τα πολυάριθμα έργα ηλεκτροκίνησης σε πολλές χώρες, ένα σημαντικό τμήμα του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου θα παραμείνει μη ηλεκτροκίνητο μακροπρόθεσμα. Σε πολλές χώρες, ο αριθμός των τρένων ντίζελ που κυκλοφορούν εξακολουθεί να είναι υψηλός, με τη Γερμανία, για παράδειγμα, να διαθέτει περισσότερα από 4.000 βαγόνια.
Η Alstom έχει επί του παρόντος τέσσερις συμβάσεις για περιφερειακά τρένα που κινούνται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Δύο από αυτές αφορούν τη Γερμανία, η πρώτη για 14 τρένα Coradia iLint στην περιοχή της Κάτω Σαξονίας και η δεύτερη για 27 τρένα Coradia iLint στη μητροπολιτική περιοχή της Φρανκφούρτης. Το τρίτο συμβόλαιο αφορά την Ιταλία, όπου η Alstom κατασκευάζει 6 τρένα υδρογόνου Coradia Stream στην περιφέρεια της Λομβαρδίας - με δικαίωμα προαίρεσης για άλλα 8, ενώ το τέταρτο συμβόλαιο αφορά τη Γαλλία για 12 τρένα υδρογόνου Coradia Polyvalent που μοιράζονται σε τέσσερις διαφορετικές γαλλικές περιφέρειες. Επιπλέον, το Coradia iLint έχει δοκιμαστεί με επιτυχία, μεταξύ άλλων, στην Αυστρία, την Ολλανδία, την Πολωνία και τη Σουηδία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr