Συγκεκριμένα, ο δείκτης για τις αξιολογήσεις της τρέχουσας επιχειρηματικής κατάστασης ανήλθε σε μείον 7,3 μονάδες, από μείον 18,1 μονάδες τον Φεβρουάριο. Υπήρξε επίσης σαφής βελτίωση στις επιχειρηματικές προσδοκίες.
«Η απαισιοδοξία που ήταν τόσο χαρακτηριστικό των τελευταίων χρόνων υποχωρεί. Οι πωλήσεις ενόψει του Πάσχα προφανώς έφεραν μια αχτίδα ελπίδας για πολλούς λιανοπωλητές», λέει ο ειδικός του ifo, Πάτρικ Χέπνερ.
Τα καταστήματα DIY, οι έμποροι ποδηλάτων και οι έμποροι λιανικής πώλησης ρούχων είναι πιο θετικοί για την επιχειρηματική τους κατάσταση σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Οι λιανοπωλητές τροφίμων βλέπουν επίσης ανάκαμψη. «Οι έμποροι λιανικής μπορούν να βασιστούν στις πασχαλινές πωλήσεις, ειδικά όταν πρόκειται για ζαχαροπλαστική», λέει ο Χέπνερ.
Αντίθετα, οι λιανοπωλητές ηλεκτρονικών υπολογιστών και λογισμικού και οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων είδαν μια ελαφρά επιδείνωση στην επιχειρηματική τους κατάσταση.
Συνολικά, ο αριθμός των λιανοπωλητών που σχεδιάζουν αυξήσεις τιμών τους επόμενους μήνες είναι χαμηλότερος από ό,τι σε οποιοδήποτε σημείο της τελευταίας τριετίας. Το ποσοστό των λιανοπωλητών που επηρεάστηκαν από τα σημεία συμφόρησης μειώθηκε επίσης: τον Μάρτιο, ήταν 29,1% των λιανοπωλητών, από 32,6% τον Φεβρουάριο. «Αυτό σημαίνει ότι οι αβεβαιότητες στο θαλάσσιο εμπόριο λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα εξακολουθούν να έχουν μικρές συνέπειες για πολλές αλυσίδες εφοδιασμού λιανικής», εξηγεί ο Χέπνερ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr