Η Αρχή Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς ανέφερε σε ανακοίνωσή της, την Τρίτη (26/3), ότι κάθε είδους μάρκετινγκ για χρηματοοικονομικά προϊόντα –συμπεριλαμβανομένων των δράσεων που αφορούν memes (μιμίδια)- θα πρέπει να είναι θεμιτό, σαφές και μη παραπλανητικό.
Ο εποπτικός φορέας δήλωσε ότι οι «παράγοντες επιρροής» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που εξειδικεύονται στον τομέα των επενδύσεων, σύντομα, οι «finfluencers», πρέπει να έχουν την έγκριση διορισμένου εκπροσώπου της FCA πριν δημοσιεύσουν διαφημίσεις και memes σχετικά με χρηματοοικονομικά προϊόντα και υπηρεσίες
«Οι διαφημίσεις δεν αφορούν μόνο τα likes, αλλά και τον νόμο. Θα αναλάβουμε δράση εναντίον όσων διαφημίζουν παράνομα χρηματοπιστωτικά προϊόντα», ανέφερε η Lucy Castledine, διευθύντρια επενδύσεων για τους καταναλωτές στην FCA, σε δήλωσή της την Τρίτη. «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι πάντα το καλύτερο μέρος για την προώθηση περίπλοκων προϊόντων. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάσουν αν μια πλατφόρμα που προσφέρει περιορισμένους χαρακτήρες ή χώρο είναι το κατάλληλο μέρος για να το κάνουν».
Η FCA ανέφερε ότι, το 2022, κατέβασε πάνω από 10.000 παραπλανητικές διαφημίσεις για χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
Memes διαφημίζουν επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα
Η ρυθμιστική αρχή δήλωσε ότι η χρήση memes, ως προωθητικές ενέργειες, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στον κλάδο των κρυπτονομισμάτων.
Τα crypto memes είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα στο Telegram, μια δημοφιλή πλατφόρμα για τους λάτρεις των ψηφιακών νομισμάτων, ενώ το Reddit είναι ένα ακόμα κοινωνικό δίκτυο όπου συζητείται ευρέως το θέμα των κρυπτονομισμάτων.
Η FCA δήλωσε ότι έχει δει προωθητικές ενέργειες, που χρησιμοποιούν memes για να διαφημίσουν επενδύσεις, σε chatrooms στο Reddit και το Telegram.
Οι χρήστες των chatrooms και των φόρουμ θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι προωθητικές ενέργειες σε αυτά τα κανάλια εξακολουθούν να υπόκεινται στους κανόνες της FCA, σύμφωνα με την Αρχή.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας της FCA να πατάξει την αύξηση των «επενδυτικών» απατών. Οι απάτες αυξήθηκαν απότομα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, καθώς περισσότεροι καταναλωτές στράφηκαν σε διαδικτυακές πλατφόρμες για τις τραπεζικές και επενδυτικές τους ανάγκες.
Η FCA έχει γίνει ιδιαίτερα επιθετική όσον αφορά τη διαφήμιση κρυπτονομισμάτων. Τον Οκτώβριο του 2023, άρχισε να απαιτεί από τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να προωθήσουν τέτοιες επενδύσεις σε καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο να είναι εξουσιοδοτημένες από τη ρυθμιστική αρχή, εγγεγραμμένες σε αυτή ή να έχουν την έγκριση κάποιας εξουσιοδοτημένης επιχείρησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr