Το οικονομικό έτος 2022-2023 η διέλευση πλοίων από το Σουέζ απέφερε στην Αίγυπτο τέλη 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια (8,6 δισεκατομμύρια ευρώ). Από τις αρχές του χρόνου τα έσοδα από τη διώρυγα έχουν μειωθεί κατά 40 % σε σύγκριση με το 2023. Αντί των 777 πλοίων που πέρασαν από τη διώρυγα την ίδια περίοδο πέρυσι πέρασαν φέτος μόνο 544.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει η DW, τα πλοία, τα οποία κάνουν τον περίπλου της αφρικανικής ηπείρου περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αυξήθηκαν κατά 67%. Προκειμένου να αντισταθμίσει τις οικονομικές απώλειες, το Κάιρο αύξησε τον Ιανουάριο τα τέλη διέλευσης κατά 5-15%.
Το Κάιρο έχει λόγους να μην συμμετέχει στις επιχειρήσεις
Η Αίγυπτος ωστόσο δεν συμμετέχει στη στρατιωτική επιχείρηση ΗΠΑ-Ηνωμένου Βασιλείου για τη διασφάλιση της διέλευσης των εμπορικών πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα.
Το Κάιρο έχει σημαντικούς λόγους για την απόφαση αυτή, δηλώνει στην DW ο Στέφαν Ρολ, ειδικός σε θέματα Αιγύπτου στο Ίδρυμα Επιστήμης και Πολιτικής (SWP) με έδρα το Βερολίνο: «Η άποψη ότι με στοχευμένα στρατιωτικά πλήγματα κατά των ανταρτών θα τερματιστούν οι επιθέσεις των Χούθι κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα είναι, πιστεύω, ως ένα βαθμό αφελής. Παρόμοια πρέπει να το βλέπει και η αιγυπτιακή κυβέρνηση»
Θα μπορούσε όμως η απροθυμία του Καΐρου να συμμετάσχει σε στρατιωτικά πλήγματα κατά των Χούθι να οδηγήσει σε αντιπαράθεση με τις ΗΠΑ; Ο Στέφαν Ρολ θεωρεί πως όχι, υπενθυμίζοντας ότι πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και χώρες της Δύσης, δεν λαμβάνουν μέρος στη στρατιωτική επιχείρηση.
Προφανώς γι' αυτό τον λόγο το όχι του Καΐρου δεν έχει βαρύνουσα σημασία, εκτιμά ο Στέφαν Ρολ: «Οι ΗΠΑ γνωρίζουν πόσο έντονες αντιδράσεις θα προκαλούσε στην Αίγυπτο οποιαδήποτε κυβερνητική πολιτική που θα στήριζε έστω και έμμεσα το Ισραήλ. Η Ουάσιγκτον αντιλαμβάνεται ότι το Κάιρο θα διακινδύνευε πολλά, αν εφάρμοζε μια πολιτική που βρίσκει αντίθετη την κοινή γνώμη της χώρας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr