Σήμερα η θεωρία φαίνεται ουτοπική, αν σκεφτεί κανείς πως οι πωλήσεις του iPad είναι σε ελεύθερη πτώση εδώ και χρόνια, δίνοντας αφορμή σε κάποιον να σκεφτεί πως ίσως η καταναλωτική μανία και η αγορά των διάσημων προϊόντων ήταν μια φούσκα.
Φυσικά υπάρχουν περιθώρια για επανάκαμψη αλλά αυτό είναι κάτι που θα το δούμε την επόμενη χρονιά.
Κάθετη πτώση στις πωλήσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 2014 οι πωλήσεις των iPad σημείωσαν πτώση 4%, ενώ τα έσοδα υποχώρησαν 5%. Το 2015 οι πωλήσεις υπέστησαν μείωση κατά 19% και τα έσοδα κατά 23%.
Κατά 17% μειώθηκαν το 2016 οι πωλήσεις την ώρα που τα έσοδα κατέγραψαν πτώση κατά 11%. Η Apple κυκλοφόρησε το 2016 42,6 εκατομμύρια iPad, 40% πιο κάτω από τα περασμένα χρόνια. Η ισχυροποίηση του δολαρίου πιθανότατα επηρέασε τις πωλήσεις των προϊόντων, όπως σχολιάζουν στελέχη της εταιρείας.
Υπάρχει μέλλον;
Παρά τα απογοητευτικά αποτελέσματα, ο CEO της Apple, Tim Cook, εκφράζει την αισιοδοξία του, επισημαίνοντας πως μακροπρόθεσμα η πορεία του προϊόντος θα κινηθεί ανοδικά.
Αυξημένες ωστόσο ήταν οι πωλήσεις των iPad στην Ινδία και ένα τμήμα της Κίνας το τελευταίο τρίμηνο. Η αυξημένη τιμή του iPad Pro και η μη δυνατότητα αντικατάστασης τους με φθηνότερα ανταλλακτικά δεν έχει βοηθήσει προφανώς.
Το μεγάλο πρόβλημα εξάλλου όπως φαίνεται είναι το γεγονός πως οι άνθρωποι που αγόρασαν iPads στο παρελθόν σήμερα δεν αντικαθιστούν τις συσκευές τους.
Τα πρώτα τέσσερα είδη iPad που κυκλοφόρησαν, τα οποία έκαναν το ντεμπούτο τους μεταξύ 2010 και 2012, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 45% της χρήσης του προϊόντος.
Κάποιοι επαγγελματίες του κλάδου που παρατηρούν στενά τις κινήσεις της Apple εκτιμούν πως την άνοιξη η εταιρεία θα προβεί σε νέες ανακοινώσεις για τα ανανεωμένα προϊόντά της. Παράλληλα, προβλέπουν πως πιθανότατα η εταιρεία να μειώσει τις τιμές των iPad της πρώτης γενιάς για να προσελκύσει νέους πελάτες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr