Πάντως οι Κινέζοι αρχικά , από το 2004 όταν ξεκίνησαν οι συνομιλίες, επέμεναν για την κατασκευή αγωγού που θα ξεκινούσε από την πόλη του Ανγκασκ και θα έφθανε μέχρι την πόλη Ντακίν όπου βρίσκονται τα βορειότερα κινεζικά διυλιστήρια. Τελικά και ο αγωγός αυτός είναι υπό κατασκευή και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2010.
Η ρωσική επιλογή ωστόσο ήταν η πρώτη λύση καθώς στο παιχνίδι είχε μπει και η Ιαπωνία η οποία ήθελε να απαγκιστρωθεί από τις εισαγωγές πετρελαίου από τον Περσικό κόλπο. Παρά ταύτα, η κινεζική πλευρά πήρε το πάνω χέρι για πρώτη φορά το 2006 κάτι που σφραγίστηκε πέρσι τον Φεβρουάριο, όταν το Πεκίνο αποφάσισε να δανείσει τη Ρωσία με 20 δισ. δολάρια προκειμένου να επενδυθούν από τις Rosneft και Transneft, με αντάλλαγμα την τροφοδοσία της Κίνας με ρωσικό πετρέλαιο 15 εκ. τόνους ετησίως-για την επόμενη εικοσαετία.
Οι διαπραγματεύσεις για την χρηματοδότηση των δύο ρωσικών κολοσσών είχαν ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2008.
Το Μάρτιο του 2006, οι Κινέζοι συμφώνησαν να προμηθεύονται από την Gazprom 60 με 80 εκ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, ενώ νωρίτερα είχε μεσολαβήσει συμφωνία για τροφοδοσία της Κίνας με 50 εκ. τόνους ρωσικού πετρελαίου ως το 2010, που μεταφέρονται μέσω σιδηροδρόμων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr