Με επτά καθίσματα και τον αθόρυβο χαρακτήρα, την άνεση και την απόδοση ενός πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης, το νέο Ford S-MAX Hybrid διατίθεται τώρα για παραγγελία.
Με την έξυπνη ενσωμάτωση ενός αποδοτικού υβριδικού συστήματος κίνησης (βενζινο-ηλεκτρικό) στο κομψό και ευέλικτο αμάξωμα του S-MAX που δεν περιορίζει το χώρο, την ευελιξία και τη μοναδική σπορ εμπειρία οδήγησης, το νέο S‑MAX Hybrid μειώνει τις εκπομπές CO2 πάνω από 10% (WLTP) συγκριτικά με τον αντίστοιχο κινητήρα ντίζελ EcoBlue.
Ένας συνδυασμός βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, μπαταρίας ιόντων λιθίου 1.1 kWh, ηλεκτροκινητήρα και της τελευταίας γενιάς του power-split κιβωτίου της Ford προσφέρει μία αβίαστη εμπειρία οδήγησης και ιδιοκτησίας που βοηθά στη μείωση των εκπομπών CO2 και αναβαθμίζει το επίπεδο άνεσης. Η ηλεκτρική ισχύς αξιοποιείται έξυπνα είτε για τη μείωση της κατανάλωσης του βενζινοκινητήρα είτε για αθόρυβη, αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση σε μικρές διαδρομές, ανάλογα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο.
Η μπαταρία επαναφορτίζεται αυτόματα από τον βενζινοκινητήρα και με τη χρήση της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης, όταν το όχημα φρενάρει ή κινείται χωρίς γκάζι. Καθώς δεν απαιτείται σύνδεση σε κάποια εξωτερική πηγή ενέργειας, το S-MAX Hybrid είναι σχεδιασμένο για να εντάσσεται άριστα σε έναν οικογενειακό τρόπο ζωής – πάντα έτοιμο για μία εμπειρία ηλεκτροκίνησης ακόμα και χωρίς συγκεκριμένο προγραμματισμό.
Το κομψό S-MAX Hybrid εξακολουθεί να συνδυάζει το σπορ εξωτερικό στυλ με την πρακτικότητα και την ευελιξία ενός οχήματος για την απρόσκοπτη και άνετη μεταφορά έως και επτά επιβατών. Ανάλογα με τη διάταξη των καθισμάτων και σε συνδυασμό με το χώρο αποσκευών, το νέο S-MAX Hybrid μπορεί να προσφέρει χωρητικότητα έως 2.200 λίτρα πίσω από την πρώτη σειρά καθισμάτων , ενώ έχει την ικανότητα να ρυμουλκεί από 1.560 kg έως 1.750 kg, ανάλογα με την έκδοση, για την υποστήριξη δραστηριοτήτων ελεύθερου χρόνου.
«Το S-MAX είναι το πρώτο SAV και τώρα γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό για μία νέα γενιά πελατών, καθώς διατίθεται με δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, για πρώτη φορά» δήλωσε ο Roelant de Waard, general manager, Passenger Vehicles, Ford Ευρώπης. «Προσφέροντας μία σπορ εμπειρία οδήγησης τύπου επιβατικού αυτοκινήτου, αλλά και καθίσματα που αναδιπλώνονται με το πάτημα ενός μπουτόν, οι καινοτομίες που εναρμονίζονται άριστα με την οικογενειακή ζωή ήταν ανέκαθεν ένα από τα ατού του S-MAX. Ως εκ τούτου, το αθόρυβο, νέο υβριδικό σύστημα κίνησης ήταν μία εύλογη προσθήκη στη γκάμα.»
Η Ford προσφέρει επίσης για πρώτη φορά μία πλήρως υβριδική έκδοση του επταθέσιου Galaxy. Το νέο Galaxy Hybrid χρησιμοποιεί το ίδιο προηγμένο βενζινο-ηλεκτρικό σύνολο με του S‑MAX Hybrid για ανταγωνιστική κατανάλωση σε σχέση με ένα ντίζελ μοντέλο και πιο αθόρυβη οδήγηση.
Ηλεκτρική ισχύς χωρίς καλώδια
Το νέο S-MAX Hybrid μπορεί να συνεχίσει να προσφέρει όλους τους χώρους και την ευελιξία των μοντέλων S-MAX σε πενταθέσιες και 7θέσιες εκδόσεις, ενσωματώνοντας τη μπαταρία ιόντων λιθίου με τις 60 κυψέλες σε μία αδιάβροχη δομή κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών στο πίσω μέρος που απορροφά τις δυνάμεις, οι οποίες αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης.
Η μπαταρία με χωρητικότητα 1.1 kWh χρησιμοποιεί υγρόψυκτο κύκλωμα ψύξης που επιτρέπει τη συμπαγή διάταξη των κυψελών για καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου. Ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα εξάτμισης με δύο απολήξεις «περιβάλλει» τη μπαταρία ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί χαμηλότερα για λόγους πρακτικότητας. Με αυτή τη διάταξη, το S-MAX Hybrid μπορεί να φιλοξενεί φορτία ύψους σχεδόν 1 m και πλάτους άνω του 1 m ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών. Ακόμα και με τα όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση, το νέο S-MAX Hybrid μπορεί να μεταφέρει αποσκευές με όγκο 285 λίτρων.
Η ηλεκτρική ισχύς προσφέρει την πιο αθόρυβη οδηγική εμπειρία που μπορεί να συναντήσει κανείς σήμερα σε ένα S-MAX. Η τεχνολογία αναγεννητικής πέδησης ανακτά το 90% της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα για τη φόρτιση της μπαταρίας. Η ενέργεια τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα που μπορεί να κινήσει τους εμπρός τροχούς από μόνος του για αθόρυβη εκκίνηση από στάση. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί επίσης να προσφέρει αμιγή ηλεκτροκίνηση για σύντομες διαδρομές, για μία αθόρυβη και χωρίς ρύπους οδήγηση, κυρίως σε περιβάλλον πόλης. Το υγρόψυκτο σύστημα ψύξης της μπαταρίας καταργεί την ανάγκη για ανεμιστήρα, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση του θορύβου μέσα στην καμπίνα.
Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζεται με τον βενζινοκινητήρα για να πετυχαίνει κατανάλωση από 6,4 l/100 km και εκπομπές CO2 από 146-147 g/km WLTP, καθιστώντας το S-MAX Hybrid μια ανταγωνιστική εναλλακτική πρόταση έναντι των κινητήρων ντίζελ EcoBlue της Ford.
Η συνολική απόδοση των 190 ίππων της υβριδικής μονάδας εξασφαλίζει επιτάχυνση 0‑100 km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα. Η ομαλή και γραμμική επιτάχυνση ολοκληρώνει τον εκ φύσεως σπορ χαρακτήρα του S-MAX και υποστηρίζεται από μια επανασχεδιασμένη μονάδα ελέγχου της μίζας-γεννήτριας, η οποία αλλάζει ομαλά μεταξύ ηλεκτροκίνησης, υβριδικής λειτουργίας και βενζινοκίνησης.
Το power-split κιβώτιο που εξέλιξε η Ford για το υβριδικό μοντέλο περιλαμβάνει επίσης μία λειτουργία προσομοίωσης αλλαγών σχέσεων που ενισχύει τη σπορ οδηγική εμπειρία. Το σύστημα προσαρμόζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα στην ταχύτητα του αυτοκινήτου, για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.
Η επιλογή των σχέσεων ελέγχεται από ένα μοντέρνο και εργονομικό, περιστροφικό επιλογέα που περιλαμβάνει ένα πρόσθετο πρόγραμμα μεγιστοποίησης του φρένου του κινητήρα κατά τη ρυμούλκηση ή σε απότομες κατηφόρες, για πιο άνετη οδήγηση και μέγιστη ανάκτηση ενέργειας. Το προηγμένο σύστημα κίνησης προσφέρει επίσης ικανότητα ρυμούλκησης έως 1.750 kg για την 5θέσια έκδοση του S-MAX Hybrid και 1.560 kg για την 7θέσια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr