Η κατασκευάστρια εταιρία φορτηγών Daimler Trucks παρουσίασε σήμερα τη στρατηγική της για την τεχνολογία εξηλεκτρισμού των οχημάτων της, τα οποία καλύπτουν μια γκάμα που περιλαμβάνει από τις αστικές διανομές μέχρι τις διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, επικυρώνοντας έτσι τη δέσμευσή της ως προς τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή. Η εκδήλωση εστίασε στην τεχνολογία φορτηγών μεγάλων αποστάσεων με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου.
Το Mercedes-Benz GenH2 Truck, το πρωτότυπο όχημα που έκανε σήμερα παγκόσμια πρεμιέρα, φέρει το πρώτο σύστημα μετάδοσης κίνησης με κυψέλη καυσίμου. Με το GenH2 Truck, η Daimler Trucks παρουσιάζει για πρώτη φορά τις τεχνολογίες τις οποίες προάγει με ταχύτατους ρυθμούς, προκειμένου τα βαριά φορτηγά με κυψέλη καυσίμου να μπορούν να εκτελούν ευέλικτες και απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, προσφέροντας αυτονομία 1.000 και πλέον χιλιομέτρων με ένα μόνο ρεζερβουάρ υδρογόνου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Daimler Trucks, οι δοκιμές του GenH2 Truck από πελάτες θα ξεκινήσουν το 2023 και η μαζική παραγωγή κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας. Χάρη στη χρήση υγρού αντί αέριου υδρογόνου, με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, οι επιδόσεις του οχήματος αναμένεται να είναι αντίστοιχες εκείνων ενός συγκρίσιμου, συμβατικού πετρελαιοκίνητου φορτηγού.
Εναλλακτικές με πραγματικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε τοπικό επίπεδο για τους πελάτες φορτηγών
Martin Daum: «Επιδιώκουμε διαρκώς το όραμά μας για μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, εστιάζοντας στις τεχνολογίες με πραγματικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε τοπικό επίπεδο, δηλαδή, στα συστήματα κίνησης με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, που μπορούν να έχουν μακροπρόθεσμη απήχηση στην αγορά. Χάρη σε αυτόν τον συνδυασμό, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες επιλογές οχημάτων, ανάλογα με τη χρήση. Τα συστήματα κίνησης με μπαταρία θα χρησιμοποιούνται περισσότερο για μικρότερα φορτία και μικρότερες αποστάσεις. Τα συστήματα κίνησης με κυψέλη καυσίμου τείνουν να γίνουν η προτιμώμενη επιλογή για μεγαλύτερα φορτία και μεγαλύτερες αποστάσεις.»
Διαμόρφωση των βασικών χαρακτηριστικών του GenH2 Truck σύμφωνα με τα συμβατικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων
Σε ό,τι αφορά την ελκτική ισχύ, την αυτονομία και τις επιδόσεις του GenH2 Truck, οι μηχανικοί ανάπτυξης της Daimler Trucks χρησιμοποίησαν ως βάση τις δυνατότητες του συμβατικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων Mercedes-Benz Actros. Για παράδειγμα, η έκδοση μαζικής παραγωγής του GenH2 Truck αναμένεται να έχει μικτό βάρος 40 τόνων και ωφέλιμο φορτίο 25 τόνων. Το υψηλό ωφέλιμο φορτίο και η μεγάλη αυτονομία επιτυγχάνονται χάρη σε δύο ειδικά ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου και ένα ιδιαίτερα ισχυρό σύστημα κυψέλης καυσίμου, που κατ’ επέκταση αποτελούν τον πυρήνα της ιδέας του GenH2 Truck.
Για την ανάπτυξη των ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου, οι ειδικοί της Daimler βασίζονται στην υφιστάμενη τεχνογνωσία και ταυτόχρονα συνεργάζονται στενά με μια εταιρεία. Όσον αφορά στις κυψέλες καυσίμου, ο κατασκευαστής επωφελείται από τις δεκαετίες εμπειρίας των ειδικών του στην τεχνολογία, καθώς και στις μεθόδους και τις διαδικασίες παραγωγής, που συνιστά ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Φέτος τον Απρίλιο, η Daimler Truck AG υπέγραψε μια προκαταρκτική, μη δεσμευτική συμφωνία με τον Όμιλο Volvo για τη σύσταση μιας νέας κοινοπραξίας με σκοπό την ανάπτυξη μέχρι τη μαζική παραγωγή, την κατασκευή και τη διάθεση στην αγορά συστημάτων κυψελών καυσίμου για βαριά επαγγελματικά οχήματα και άλλες χρήσεις. Ενώνοντας τις δυνάμεις του, οι δύο εταιρείες θα μειώσουν το κόστος ανάπτυξης και θα επισπεύσουν την κυκλοφορία συστημάτων κυψελών καυσίμου στην αγορά. Η κοινοπραξία θα επωφελείται από την εξειδίκευση της Daimler Truck AG και του Ομίλου Volvo. Για να διευκολύνει την κοινοπραξία με τον Όμιλο Volvo, η Daimler Truck AG συγκέντρωσε όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου που σχετίζονται με τις κυψέλες καυσίμου στη νεοσυσταθείσα θυγατρική Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG.
Το υγρό υδρογόνο επιτρέπει εφαρμογές με υψηλή απόδοση ενέργειας
Η Daimler Trucks προτιμά τη χρήση υγρού υδρογόνου (LH2), διότι σε αυτήν την κατάσταση, η ενεργειακή πυκνότητα του φορέα ενέργειας σε σχέση με τον όγκο είναι πολύ υψηλότερη συγκριτικά με το αέριο υδρογόνο. Ως αποτέλεσμα, τα ρεζερβουάρ ενός φορτηγού με κυψέλη καυσίμου που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο είναι πολύ μικρότερα και, λόγω της χαμηλότερης πίεσης, σημαντικά ελαφρύτερα. Έτσι, αυξάνεται η χωρητικότητα φορτίου και το ωφέλιμο φορτίο. Συγχρόνως, είναι δυνατή η μεταφορά μεγαλύτερης ποσότητας υδρογόνου, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία των φορτηγών. Χάρη σε όλα αυτά, το GenH2 Truck μαζικής παραγωγής είναι εξίσου κατάλληλο με ένα συμβατικό, πετρελαιοκίνητο φορτηγό για πολυήμερες, δύσκολα προγραμματιζόμενες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, αλλά και για περιπτώσεις όπου η ημερήσια κατανάλωση ενέργειας είναι υψηλή.
Σήμερα, η Daimler Trucks προωθεί την ανάπτυξη των απαραίτητων τεχνολογιών των συστημάτων ρεζερβουάρ, προκειμένου το υγρό υδρογόνο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητές εφαρμογές, ως πηγή ενέργειας για φορτηγά μαζικής παραγωγής με κυψέλη καυσίμου. Ήδη, η αποθήκευση κρυογονικού υγρού υδρογόνου στους -253 βαθμούς Κελσίου αποτελεί κοινή πρακτική σε στατικές εφαρμογές, για παράδειγμα, στη βιομηχανία ή στους σταθμούς πλήρωσης υδρογόνου. Το ίδιο ισχύει για τη μεταφορά του υγρού υδρογόνου ως φορτίο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr