Το Plug-in Hybrid σύστημα του Wrangler 4xe προσφέρει αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που αγγίζει τα 50χλμ. (σύμφωνα με το κύκλο πιστοποίησης των Η.Π.Α.), για άνετες, αθόρυβες και με μηδενικούς ρύπους μετακινήσεις στο αστικό περιβάλλον, αλλά και τις εκτός δρόμου διαδρομές. Η θρυλική μάρκα τα επόμενα χρόνια θα προσφέρει εξηλεκτρισμένες εκδόσεις όλων των μοντέλων της, οι οποίες θα φέρουν το λογότυπο 4xe και θα αποτελούν τα πιο ικανά και οικολογικά Jeep, ανεβάζοντας παράλληλα σε ένα νέο επίπεδο την τεχνολογία 4x4.
«Τα Jeep 4xe θα είναι τα πιο αποδοτικά αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η μάρκα μας», δήλωσε ο κ. Christian Meunier, Πρόεδρος της μάρκας Jeep σε παγκόσμιο επίπεδο. «Έχουμε δεσμευτεί να καταστήσουμε την Jeep την πιο «πράσινη» μάρκα SUV στον κόσμο. Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας μας θα επιτρέψει στους οδηγούς να κινούνται με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και να απολαμβάνουν μια απολαυστική εμπειρία οδήγησης, όπως την κίνηση εκτός δρόμου με απόλυτη ησυχία.»
Το προηγμένο σύστημα κίνησης του Wrangler 4xe αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, μια συστοιχία μπαταριών υψηλής τάσης, έναν υπερσύγχρονο Turbo κινητήρα βενζίνης 2 λίτρων και ένα ανθεκτικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το σύνολο αποτελεί την πιο προηγμένη επιλογή που δημιουργήθηκε ποτέ για ένα Wrangler. Η ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες είναι άμεσα διαθέσιμη, ενώ το σύστημα προσφέρει και μια άμεση και αθόρυβη λειτουργία Stop & Start για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Η Jeep εδώ και 80 χρόνια έχει αποδείξει την ηγετική της θέση στα οχήματα 4x4 δημιουργώντας το πρώτο αυτόματο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το πρώτο κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού και την πρώτη αντιστρεπτική ράβδο με ηλεκτρονική αποσύνδεση. Έτσι η ένταξη της υβριδικής τεχνολογίας στην προϊοντική της γκάμα, αποτελεί μια φυσική εξελικτική πορεία. Η διάθεση του Wrangler 4xe θα γίνει σε παγκόσμια κλίμακα με την κατασκευή του μοντέλου να πραγματοποιείται στη μονάδα παραγωγής της FCA στο Τολέδο του Οχάιο των Η.Π.Α.
Το προηγμένο υβριδικό σύστημα με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τον Turbo κινητήρα βενζίνης
Το σύστημα κίνησης του Jeep Wrangler 4xe συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, μια συστοιχία μπαταριών τάσης 400 volt, έναν αποδοτικό Turbo κινητήρα βενζίνης και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Ο παραπάνω συνδυασμός μεγιστοποιεί την απόδοση του υβριδικού συστήματος και ταιριάζει ιδανικά με το χαρακτήρα του Wrangler. Τα βασικότερα στοιχεία του συστήματος που έχει συνολική απόδοση 375 ίππων (280 kW) και 637 Nm ροπής είναι:
- Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 2 λίτρων
- Η τοποθετημένη στον κινητήρα γεννήτρια-δυναμό
- Η τοποθετημένη στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων γεννήτρια
- Η τάσης 400 volt μπαταρία λιθίου των 96 στοιχείων χωρητικότητας 17 kWh
Ο δίλιτρος κινητήρας αποτελεί μέλος της οικογένειας GME (Global Medium Engine). Το κορυφαίας τεχνολογίας σύνολο χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και στροβυλοσυμπιεστή twin-scroll χαμηλής αδράνειας το οποίο είναι τοποθετημένο απ’ ευθείας στην κεφαλή του κινητήρα και διαθέτει ανεξάρτητο σύστημα ψύξης για αξεπέραστη αμεσότητα, απόδοση και οικονομία καυσίμου.
Μια υδρόψυκτη γεννήτρια υψηλής τάσης είναι τοποθετημένη στον κινητήρα αντικαθιστώντας το παραδοσιακό δυναμό, με έναν ιμάντα υψηλής αντοχής να συνδέει τη γεννήτρια με την τροχαλία του στροφαλοφόρου άξονα. Η συγκεκριμένη γεννήτρια αναλαμβάνει την απόλυτα ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του συστήματος Stop & Start και παράλληλα παράγει ενέργεια για την μπαταρία. Η γεννήτρια επιτρέπει στο Wrangler 4xe να μην χρειάζεται μια κλασσική μίζα, με την μπαταρία των 12V να υποστηρίζει δευτερεύουσες λειτουργίες.
Η δεύτερη γεννήτρια υψηλής τάσης βρίσκεται εμπρός από το κιβώτιο ταχυτήτων και αντικαθιστά τον κλασσικό μετατροπέα ροπής ενός αυτόματου κιβωτίου. Δύο συμπλέκτες διαχειρίζονται τη ροπή μεταξύ του ηλεκτρικού και του θερμικού κινητήρα. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα όταν ο συμπλέκτης είναι ανοικτός οι δύο κινητήρες να λειτουργούν εντελώς ανεξάρτητα και το Wrangler 4xe να μπορεί να κινηθεί με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Αντίθετα όταν η σύμπλεξη είναι ενεργή, ο 2λιτρος κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται μέσω του αυτόματου κιβωτίου. Ο δεύτερος συμπλέκτης που βρίσκεται στον ηλεκτροκινητήρα διαχειρίζεται τη μεταφορά ροπής στο σύστημα μετάδοσης εξασφαλίζοντας άνετη και αποδοτική κίνηση.
Συστοιχία μπαταριών που δεν επηρεάζουν το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο
Η χωρητικότητας 17 kWh μπαταρία λιθίου των 400 volt χρησιμοποιεί τεχνολογία NMC (νικελίου, μαγνησίου, κοβαλτίου). Η συστοιχία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα ώστε να είναι απόλυτα ασφαλής από το εξωτερικό περιβάλλον. Προστατευμένη μέσα σε ένα πλαίσιο από αλουμίνιο, η μπαταρία διαθέτει αποκλειστικό σύστημα θέρμανσης και ψύξης ώστε να διατηρείται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.
Το υβριδικό σύστημα του Wrangler 4xe χρησιμοποιεί ένα ενσωματωμένο σύστημα φόρτισης που συνδυάζει σε μια συμπαγή μονάδα τον φορτιστή και τον εναλλάκτη DC/DC, με την μονάδα διαχείρισης ενέργειας PIM. Το σύνολο προστατεύεται από ένα ατσάλινο πλαίσιο και είναι τοποθετημένο ακριβώς κάτω από την μπαταρία.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τάσης και οι καλωδιώσεις μεταξύ της μπαταρίας και των ηλεκτροκινητήρων είναι απόλυτα αδιάβροχα. Διαθέτοντας την πιστοποίηση Trail Rated, το Wrnagler 4xe είναι ικανό να περάσει μέσα από υδάτινο κόλλημα βάθους 76εκ.
Νίκος Λιβανός
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr