Ενώ οι Αμερικανοί εισέρχονται σιγά-σιγά στην εορταστική περίοδο των αγορών με το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών να απέχει δύο εβδομάδες, η Κίνα ετοιμάζεται για αυτό που μπορεί να είναι το μεγαλύτερο γεγονός διαδικτυακών αγορών στον κόσμο: την Singles' Day. Η 11η Νοεμβρίου (11.11. – κάθε ψηφίο αντιπροσωπεύει ένα άτομο) που αρχικά σχεδιάστηκε από νέους που γιορτάζουν τη χαρά του να είναι single (ελεύθεροι), εξελίχθηκε σε ένα τεράστιο γεγονός αγορών, ενώ ο κινεζικός γίγαντας ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα επιτυχημένος στο μάρκετινγκ αυτής της περίπτωσης.
Από την έναρξη της ημέρας ως ευκαιρία για ψώνια το 2009, η Alibaba καταγράφει νέα ρεκόρ πωλήσεων για την Singles’ Day κάθε χρόνο, μέχρι το 2022, δηλαδή, όταν η εταιρεία δήλωσε ότι τα αποτελέσματά της ήταν «σύμφωνα με την περσινή απόδοση της GMV* παρά τις μακροοικονομικές προκλήσεις και τις σχετικές με τον Covid -επιπτώσεις». Όπως αναφέρει ο Felix Richter της statista, το 2021, η Alibaba πέτυχε 84,5 δισ. δολάρια πωλήσεις κατά την ημέρα των Singles. Μέχρι εκείνη την περίοδο, η εκπτωτική αυτή ημέρα επαναλαμβανόταν ετησίως ως μια όλο και πιο πολυήμερη υπόθεση με τις προσφορές στις οποίες έφτασαν να συμμετέχουν σχεδόν 300.000 μάρκες.
Σε σύγκριση με την Singles' Day, η Cyber Monday και η Black Friday, οι σημαντικές ημέρες online αγορών στις Ηνωμένες Πολιτείες, τις οποίες υιοθετήσαμε τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, μοιάζουν με ασκήσεις λιτότητας. Σύμφωνα με την Adobe, οι αμερικανοί καταναλωτές ξόδεψαν 11,3 δισ. δολάρια στο διαδίκτυο κατά την Cyber Monday πέρυσι και άλλα 9,1 δισ. δολάρια την Black Friday. Σε συνδυασμό με τις πωλήσεις της Ημέρας των Ευχαριστιών ύψους 5,3 δισ. δολαρίων και 9,6 δισ. δολαρίων διαδικτυακών πωλήσεων το ενδιάμεσο Σαββατοκύριακο, οι συνολικές πωλήσεις της Cyber Week ανήλθαν σε 35,3 δισ. δολάρια το 2022, σημειώνοντας νέο ρεκόρ.
Πάντως, το Reuters αναφέρει πως η ανάπτυξη των αγορών με αφορμή την Singles' Day επιβραδύνεται,παρότι οι συνολικές πωλήσεις πέρσι έφτασαν σε επίπεδο ρεκόρ, αλλά η περσινή άνοδος 3% ήταν η πιο μικρή ποσοστιαία αύξηση, γιατί αρχίζουν να ανεβαίνουν και άλλες περίοδοι εκπτώσεων στην Κίνα.
Η Ευρώπη, ωστόσο, δεν άργησε να ακολουθήσει και ήδη πολλά e-shops διαφημίζουν τις εκπτώσεις τους και στην Ελλάδα κατά την Singles' Day. Καλές αγορές λοιπόν!
* GMV, ή “Gross Merchandise Value”, αναφέρεται στη συνολική αξία παραγγελίας όλων των εμπορευμάτων που πωλήθηκαν σε μια δεδομένη χρονική περίοδο. Συγκεκριμένα, το GMV είναι ένας κρίσιμος δείκτης KPI που παρακολουθείται συχνότερα στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr