Το 2023 αυξήθηκε η δημοτικότητα των άκρως εξατομικευμένων προτάσεων και εμπειριών προϊόντων που βασίζονται σε βαθύτερες γνώσεις συμπεριφοράς των πελατών. Το 2024, αναμένεται πως ο τομέας αυτός θα συνεχίσει να αναπτύσσεται καθώς κυκλοφορούν πιο προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα βασισμένα σε τεχνητή νοημοσύνη συλλέγουν και επεξεργάζονται τεράστιες ποσότητες δεδομένων.
Από την άλλη πλευρά, στον απόηχο της παγκόσμιας ευαισθητοποίησης για περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, η διαφάνεια στις αλυσίδες εφοδιασμού και στις επιχειρηματικές πρακτικές θα αποτελέσει κρίσιμο σημείο. Οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο από πού προέρχονται και πώς κατασκευάζονται τα προϊόντα που αγοράζουν, προχωρώντας στις επιλογές τους.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τους ειδικούς του λιανικού εμπορίου οι βασικές τάσεις που αναμένονται στον κλάδο είναι οι εξής:
Η συνεχής επέκταση των διαδικτυακών αγορών είναι βασική τάση. Με σημαντική αύξηση των καταναλωτών που επιλέγουν να ψωνίσουν στο διαδίκτυο, οι έμποροι λιανικής επενδύουν σε μεγάλο βαθμό σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτή η ανάπτυξη δεν είναι απλώς μια παροδική φάση, αλλά θεμελιώδης αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ψωνίζουν, καθοδηγούμενη από την ευκολία και την ποικιλία που προσφέρουν οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές.
Οι πολυκαναλικές λιανικές πωλήσεις, είναι μια άλλη σημαντική τάση. Οι μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πρωτοστατούν σε αυτή, προσφέροντας στους πελάτες τους απρόσκοπτη εμπειρία αγορών είτε βρίσκονται στο κατάστημα, είτε σε εφαρμογή για κινητά είτε περιηγούνται σε ιστότοπο. Αυτή η στρατηγική όχι μόνο ενισχύει την ικανοποίηση των πελατών, αλλά και την αφοσίωση και την επανάληψη των αγορών τους.
Οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα οδηγούν στην επανάσταση του επανεμπορίου και η μεταπώληση μεταχειρισμένων αγαθών κυριαρχεί όλο και περισσότερο. Έμποροι λιανικής κεφαλαιοποιούν αυτή την τάση, προσφέροντας στους καταναλωτές μια πλατφόρμα για να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα προϊόντα τους. Αυτή η κίνηση προς πιο βιώσιμες πρακτικές αγορών αναμένεται να συνεχίσει να κερδίζει δυναμική.
Πλατφόρμες όπως το Tik Tok ανοίγουν το δρόμο για live video αγορές, παρέχοντας έναν καινοτόμο τρόπο αλληλεπίδρασης των εμπόρων με τους καταναλωτές. Αυτή η διαδραστική εμπειρία αγορών επιτρέπει την συμμετοχή σε πραγματικό χρόνο και εξατομικευμένες προτάσεις, δημιουργώντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό περιβάλλον αγορών.
Καθώς οι προσδοκίες των καταναλωτών αυξάνονται, η παράδοση αυθημερόν τείνει να γίνει κανόνας. Οι έμποροι λιανικής βρίσκονται υπό πίεση για να καλύψουν αυτή τη ζήτηση. Εταιρείες όπως η Amazon έχουν θέσει τα πρότυπα με την υπηρεσία παράδοσης Prime, πιέζοντας άλλους λιανοπωλητές να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.
Η αυξανόμενη χρήση κωδικών QR για πληρωμές είναι επίσης αξιοσημείωτη τάση. Αυτή η ανέπαφη και βολική επιλογή πληρωμής έχει υιοθετηθεί ευρέως σε περιοχές όπως η Ασία και αναμένεται να γίνει πιο διαδεδομένη παγκοσμίως. Προσφέρει στους καταναλωτές έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο πληρωμής και στους εμπόρους απλοποιημένη διαδικασία πληρωμής.
Έτσι, ο κλάδος λιανικής το 2024 θα χαρακτηρίζεται από αυξημένη ψηφιοποίηση, εξατομίκευση, ταχύτητα και βιωσιμότητα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr