Η ομάδα της Formula Ένα, δήλωσε ότι «η απόφαση λήφθηκε για να μετατρέψει την εμφάνιση των αυτοκινήτων, αρχής γενομένης από το ισπανικό Grand Prix, έτσι ώστε να αρθούν όλες οι εικασίες σχετικά με το barcode, το οποίο, κατά τους ανθρώπους της Ferrari, δεν υπήρχε ποτέ η πρόθεση να συσχετισθεί με την Marlboro».
Όσο για τη Philip Morris International δήλωσε ότι παραμένει στη δέσμευσή της, ως υποστηρικτής της ομάδας της Ferrari στη Formula Ένα, παρά την αποξήλωση του barcode. Κάτι που εγείρει ερωτηματικά από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης και τις αντικαπνιστικές οργανώσεις, ιδιαίτερα μετά τη δημοσίευση σχετικού άρθρου τον Μάρτιο στην Wall Street Journal.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ειδικοί στο neuro-marketing και το branding είπαν ότι η Marlboro δρέπει τα οφέλη από το λογότυπο – barcode, που είχε τοποθετήσει στα αυτοκίνητα της Ferrari, αναδεικνύοντας το brand image της και ενθαρρύνοντας έμμεσα τον κόσμο να καπνίσει.
Ο Martin Lindstrom, διάσημος σύμβουλος neuro-marketing και συγγραφέας του βιβλίου "Buyology", είπε «αυτό που έκανε η Philip Morris για το brand Marlboro, είναι να δημιουργήσει ένα τεράστιο αριθμό, από αυτό που ονομάζω «smashable components» (συστατικά επιτυχίας). Στέλνοντας εμμέσως υποσυνείδητα σήματα που τους οδηγούν στο brand χωρίς να τους το λένε ρητά. Μόνο να δείξεις ένα κόκκινο αυτοκίνητο Ferrari σε κάποιον, αμέσως το συσχετίζει με την Marlboro».
Και συμπλήρωσε λέγοντας, «Αν και η χορηγία από τα προϊόντα καπνού έχει απαγορευτεί, ωστόσο, στις έρευνες που κάναμε για το neuro-marketing στο "Buyology" βρήκαμε ότι μόλις δείξαμε ένα οποιοδήποτε μονοθέσιο της Formula Ένα σε κάποιους από αυτούς που έλαβαν μέρος, λαχτάρισαν ένα τσιγάρο»
Στο θέμα αυτό έδωσε βαρύτητα και εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Υγεία, δηλώνοντας, ότι αυτή η προσέγγιση της Marlboro, συνιστά μάλλον αθέμιτη διαφήμιση.
Οι Ferrari και Philip Morris, έχουν επανειλημμένα αρνηθεί στο παρελθόν, ότι το barcode στα αυτοκίνητα της ομάδας Formula Ένα, αντιπροσωπεύει παρασυνειδησιακή διαφήμιση και επιμένουν, ότι είναι ένα χαρακτηριστικό design, το οποίο αποτελεί μέρος της επίσημης εμφάνισης του αυτοκινήτου, το οποίο δεν έχει καμιά σχέση με τις πωλήσεις των προϊόντων καπνού, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της Philip Morris.
Η δε Ferrari ισχυρίζεται ότι η ιδέα του barcode design, δεν μπορεί να αντιπροσωπεύει διαφήμιση για τα Marlboro,αφού το barcode το βλέπει κανείς πάνω σε οποιοδήποτε προϊόν, και είναι «γελοίοι οι ισχυρισμοί περί του αντιθέτου».
Τα Marlboro πρωτοεμφανίστηκαν ως χορηγός της Formula Ένα το 1972 και το λογότυπό τους είχε μόνιμη θέση στην κόκκινη Ferrari για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Τελικά αντικαταστάθηκε το 2008 από το γνωστό barcode.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr