Ναι μεν οι επιχειρήσεις καταναλωτικών αγαθών, στηρίζουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους στα δυο τρίτα των Ελλήνων καταναλωτών, που έχουν αγοραστική δυνατότητα, αλλά, υπάρχει και το άλλο ένα τρίτο, το οποίο «γονατίζει» και έτσι θα συνεχίσει όπως φαίνεται για πολλά χρόνια ακόμα. Και αυτοί οι καταναλωτές, είναι το «ψωμί και βούτυρο» (“bread and butter”), για τις επιχειρήσεις αυτές – όπως συνηθίζουν να τους αποκαλούν τα στελέχη των επιχειρήσεων διεθνώς.
Κατά συνέπεια, είναι πολύ σημαντικό οι επιχειρήσεις καταναλωτικών αγαθών πρώτης ανάγκης, να προχωρήσουν στη δημιουργία νέων προϊόντων, με χαμηλότερες τιμές, που θα είναι πιο προσιτές στους αδύναμους καταναλωτές, διαχειριζόμενοι ταυτόχρονα τα υπάρχοντα κόστη για τα επόμενα τρία χρόνια. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να προχωρήσουν σε μειώσεις ή και ακόμα πιο γενναιόδωρες προσφορές – όπως άλλωστε κάνουν ήδη πολλές – βοηθώντας με τον τρόπο αυτό, τόσο τους καταναλωτές να ενισχύσουν το καλάθι τους, όσο και τις ίδιες να διατηρήσουν τις πωλήσεις τους σε ικανοποιητικά επίπεδα. Και αν δεν το κάνουν οι επιχειρήσεις να επέμβει η Κυβέρνηση στο βαθμό που μπορεί.
Πάντως, οποιαδήποτε σκέψη και κίνηση αύξησης των τιμών στα προϊόντα πρώτης ανάγκης, κρίνεται ως αδικαιολόγητη και οπορτουνιστική και θεωρούμε πως θα γυρίσει μπούμερανγκ στην επιχείρηση που θα την τολμήσει.
Εξάλλου, την πρακτική αυτή ακολουθούν εδώ και καιρό οι επιχειρήσεις στις άλλες αναπτυγμένες οικονομίες που βρέθηκαν σε ύφεση, όπου έρευνες δείχνουν, ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων διατηρούν ελπίδες ανάκαμψης των αγορών τους, ακολουθώντας την πρακτική μείωσης των τιμών αντί του κόστους. Προσβλέποντας ταυτόχρονα σε καλύτερες μέρες, και από τη βελτίωση των δημοσιονομικών των χωρών τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr