Το καλύτερο παράδειγμα που μπορώ να παραθέσω περί αυτής της δυναμικής ανάπτυξης στην ελληνική και διεθνή αγορά, είναι τα φυσικά προϊόντα προσωπικής περιποίησης της εταιρίας Kορρές.
Η μοναδική θέση, που κατέχει στην αγορά με 500 καινοτόμα προϊόντα, δεν είναι τυχαία. Η εταιρία Kορρές, έχει παρουσία σε 5.600 φαρμακεία στην Ελλάδα, σημαντική παρουσία σε 30 χώρες (σε 2.500 σημεία επιλεκτικής διανομής), 31 καταστήματα Κορρές, 4 στην Ελλάδα και 27 στο εξωτερικό. Διαθέτει ένα επιτυχημένο μοντέλο ανάπτυξης. Βραβεύεται δε συνεχώς με διάφορα βραβεία επιχειρηματικότητας, ανάπτυξης, καινοτομίας, συσκευασίας, δημιουργικότητας κλπ., από το 1998 μέχρι σήμερα (μετρήσαμε 55 βραβεία τα οποία έχει λάβει από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς σε ένα μεγάλο εύρος χωρών που ξεκινά από την Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες και καταλήγει στις ΗΠΑ, την Ινδία και την Κίνα).
Στις υπόλοιπες αγορές ανά τον κόσμο, με πάνω από 15% αύξηση τα πέντε τελευταία χρόνια, η τάση για τα φυσικά προϊόντα φαίνεται να έχει σταθεροποιήσει τη θέση της και να μην αποτελεί περαστική μόδα. Όσο η τάση αυτή αυξάνεται σταθερά παγκοσμίως, τόσο πιο ενδιαφέρουσα γίνεται η διαφοροποίηση του αντίκτυπου που έχει σε κάθε περιοχή. Η ετησία έκθεση της Kline, για τα Φυσικά Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης του 2009 –η μοναδική μελέτη που ερευνά τον κλάδο σε Ευρώπη, Ασία και Βραζιλία- αποκαλύπτει σημαντικές διαφορές μεταξύ των κύριων αγορών, όσον αφορά την υιοθέτηση της τάσης από τους καταναλωτές, τη δημοτικότητα των προϊόντων, το ανταγωνιστικό τοπίο και το βαθμό που αυτά τα προϊόντα εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.
Από τη μια μεριά, είναι ξεκάθαρη η ένδειξη της αύξησης των φυσικών προϊόντων και η απήχηση που έχουν στους καταναλωτές, από την άλλη όμως, μερικές βιομηχανίες σπρώχνουν αυτά τα οποία θεωρούν ως φυσικά προϊόντα, για να μη χάσουν το τρένο. Όπως προκύπτει από την έρευνα της Kline, για το 75% αυτών των προϊόντων - που θεωρούνται ως φυσικά προϊόντα προσωπικής περιποίησης - οι αναλύσεις των συστατικών δείχνουν, πως δεν είναι τόσο φυσικά όσο δηλώνουν. Η συντριπτική πλειοψηφία τους θεωρείται, «εμπνευσμένη από τη φύση» αλλά στην πραγματικότητα αποτελούνται από συνθετικές ύλες, με μερικά φυσικά συστατικά και μικρές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους, εκμεταλλευόμενα έτσι την τάση των καταναλωτών. Δυστυχώς, η έλλειψη σαφών προτύπων, τα οποία ορίζουν το βαθμό φυσικότητας των προϊόντων αυτών, στις περισσότερες αγορές, δίνουν τη δυνατότητα σε ορισμένες βιομηχανίες, μερικών χωρών, να ονομάζουν τα προϊόντα τους «φυσικά», με το να προσθέτουν μια λουλουδάτη ετικέτα στη συσκευασία.
Τα αυθεντικά φυσικά προϊόντα, έχουν αυξητική τάση στην Ευρώπη. Η ευρωπαϊκή αγορά των φυσικών προϊόντων περιποίησης, τρέφεται από την αυξανομένη διαθεσιμότητα των προϊόντων και τη διόγκωση των ειδικευμένων προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας, με αντιγηραντικά και αντηλιακά οφέλη. Αν και λιγότερο από το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς, αποτελείται από αυθεντικά φυσικά προϊόντα, ωστόσο, αυτό το τμήμα αναπτύσσεται όσο οι marketers αναδιατυπώνουν τα προϊόντα τους, έτσι ώστε να ικανοποιήσουν τις ανάγκες επικύρωσης των οφελών που έχουν στο ανθρώπινο σώμα. Στην Ευρώπη, «ζυμώνεται» ένα πανευρωπαϊκό μοντέλο προτύπων, πιστοποίησης φυσικών προϊόντων, το οποίο παρουσιάζει μεγάλη ευκαιρία για τα διεθνή brands, που κατατάσσονται στα υψηλά επίπεδα της κλίμακας των φυσικών προϊόντων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr