Το marketing των κοινωνικών δικτύων, συμπεριλαμβάνεται στις κοινωνικές διαδικτυακές ιστοσελίδες, όπως τα Facebook, Linkedin και MySpace, καθώς και στα βίντεο, στις photo-sharing ιστοσελίδες, στο YouTube και Flickr blogging, microbogging, (πχ.Twitter), podcasts, forums, product reviews, όπως αυτές του Amazon, και τις κοινωνικές bookmarking ιστοσελίδες.
Όπως και στο μάρκετινγκ των ηλεκτρονικών μηνυμάτων (e-mail marketing), τα δίκτυα αυτά μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να διασπείρουν πληροφορίες γρήγορα και με απόδοση κόστους, σε ένα μεγάλο ακροατήριο.
Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Omniture, και του CMO (Chief Marketing Officers) Club, που έγινε πρόσφατα. Και στην οποια ζητήθηκε από 102 CMOs, να εκτιμήσουν την σχετική αποτελεσματικότητα των ψηφιακών μέσων -μάρκετινγκ.
Περισσότεροι από το 78%, διαπίστωσαν ότι το e-mail marketing είναι πιο αποτελεσματικό, ενώ το 33% δήλωσε ότι είχε επιτυχία με τις online κοινότητες και τα blogs.
Οι περισσότεροι online καταναλωτές, εμπλέκονται σε διάφορες online επικοινωνίες και δραστηριότητες, έχοντας διαφορετικές προτιμήσεις και γούστα. Η έρευνα αυτή για το ψηφιακό marketing αλλά και άλλες, υπογραμμίζουν τη σπουδαιότητα της συμπερίληψης μεγάλης γκάμας διαδραστικών και mobile marketing οχημάτων, στις ψηφιακές καμπάνιες marketing.
Οι σύγχρονες επιχειρήσεις πρέπει να χρησιμοποιούν συμπληρωματικά τα μέσα, με ηλεκτρονικά μηνύματα (e-mail), τα κοινωνικά δίκτυα (social networks) και τα mobile, για να συνδεθούν αποτελεσματικά και να επικοινωνήσουν με τους υπάρχοντες, αλλά και με τους μελλοντικούς πελάτες τους.
Οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν όλο και συχνότερα τις ψηφιακές στρατηγικές στο μίγμα της διαφημιστικής καμπάνιας τους, όπως προκύπτει από έρευνα της Forrester Research, η οποία προβλέπει υψηλό ρυθμό ανάπτυξης στα κοινωνικά δίκτυα μεταξύ των ψηφιακών στρατηγικών, για τα επόμενα πέντε χρόνια (σύμφωνα με το διαδραστικό διαφημιστικό μοντέλο της εταιρίας, που εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2009).
Τα έσοδα από τα κοινωνικά δίκτυα, δεν αυξάνουν κατ’ ανάγκην, τις ηγετικές τάσεις των επιχειρήσεων, όπως επίσης, δεν αυξάνουν και τις προσδοκίες τους, για ανάπτυξη της βάσης πληροφοριών τους. Αλλά, προσφέρουν στους πελάτες τη δυνατότητα να διερευνήσουν τις επιχειρήσεις πιο ενδελεχώς και να αναπτύξουν εκτενώς το προφίλ τους, πριν προβούν σε οποιαδήποτε παραγγελία. Και για τα δυο μέρη, τα κοινωνικά δίκτυα, προσφέρουν τρόπους να κτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και μακροχρόνιας πιστότητας.
Το μεν Blogging και το microblogging, τους επιτρέπει να γαλουχήσουν επιπλέον τη σχέση τους, προσφέροντας ένα όχημα στις επιχειρήσεις, έτσι ώστε να προωθήσουν νέα προϊόντα, να μοιραστούν ειδήσεις και να μένουν συνδεδεμένες, χωρίς να γίνονται φορτικές.
Τα δε σχόλια των Blogs, προσφέρουν ανταπόκριση σε πραγματικό χρόνο και ενθαρρύνουν έναν ουσιαστικό διάλογο, βοηθώντας έτσι τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν καλυτέρα τις ανάγκες των πελατών τους.
Επιπροσθέτως, τα Blogs and microblogs, αυξάνουν την ορατότητα του προϊόντος και βελτιώνουν την κατάταξη του search-engine και του από-στόμα-σε-στόμα (word-of-mouth), marketing.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr