Αν και τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ενθαρρυντικά ωστόσο, οι καταναλωτές στις περισσότερες χώρες παραμένουν επιφυλακτικοί, στο να ξοδέψουν τα χρήματα τους. Ταυτόχρονα, οι λιανέμποροι πωλούν περισσότερα προϊόντα μέσω προωθητικών προγραμμάτων. «Φαίνεται, ότι αυτές οι τάσεις θα συνεχιστούν μέχρι να υπάρξει σταθερή οικονομική ανάκαμψη», υποστηρίζει ο James Russo, αντιπρόεδρος της Nielsen.
Τα Highlights ανά χώρα
- ΗΠΑ - Οι καταναλωτές εξακολουθούν να δυστροπούν σχετικά με την ανάκαμψη και με τη διάθεση τους να ξοδέψουν χρήματα. Τα Store brands, τα δίκτυα ευκαιριών και οι προωθητικές προσφορές, εμφανίζουν αύξηση των πωλήσεων τους ενώ οι βιομηχανίες προσφέρουν περισσότερα κίνητρα και ειδικές συμφωνίες.
- Καναδάς – Παρατηρήθηκε αύξηση του όγκου και της αξίας των πωλήσεων τον Σεπτέμβριο του 2009, με ισχυρή αύξηση των λιανικών επιχειρήσεων που πωλούν με προσφορές. Οι πωλήσεις ανά είδος ήταν πεσμένες καθώς η αύξηση των τιμών σταθεροποιήθηκε στο 2 τοις εκατό.
- Γαλλία – Ο όγκος και η αξία των πωλήσεων εμφάνισαν κάποια άνοδο. Αλλά με την εμπιστοσύνη να πέφτει στην έρευνα του Σεπτεμβρίου, οι Γάλλοι καταναλωτές, στην πραγματικότητα μείωσαν τη συχνότητα των αγορών τους.
- Γερμανία – Ο όγκος και η αξία παρέμειναν στα ίδια επίπεδα ενώ οι πωλήσεις στις ευκαιρίες κατέγραψαν ελαφρά μείωση. Οι Γερμανοί εξακολουθούν να παρακολουθούν την πορεία του ευρώ, ενώ η εμπιστοσύνη τους στην οικονομία βυθίζεται.
- Ηνωμένο Βασίλειο – Ο όγκος των πωλήσεων βελτιώθηκε, και τα premium brands ανέκαμψαν. Οι καταναλωτές εκμεταλλεύτηκαν τις μεγάλες προσφορές ξοδεύοντας περισσότερα σε κάθε τους έξοδο. Παρόλο που ο δείκτης εμπιστοσύνης τους εμφανίζεται ελαφρώς μειωμένος.
- Ιταλία – Οι Ιταλοί καταναλωτές, μείωσαν τις αγοραστικές τους εξόδους αλλά αύξησαν τις αγορές τους ανά έξοδο. Εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές του λιανεμπορίου μετατόπισαν τις αγορές τους στα store brands. Ο όγκος αυξήθηκε αλλά παρουσίασε πτώση η συνολική αξία των πωλήσεων.
- Ισπανία – Οι Ισπανοί παρέμειναν ουδέτεροι στις αγοραστικές τους συνήθειες. Ωστόσο, άρχισαν για πρώτη φορά εδώ και μήνες να αγοράζουν συχνότερα.
- Βραζιλία – Όλοι οι δείκτες δείχνουν ότι η Βραζιλία επέστρεψε στα επίπεδα που ήταν πριν την οικονομική κρίση. Ο όγκος και η αξία των πωλήσεων παρουσιάζουν αύξηση και οι καταναλωτές αισθάνονται πιο σίγουροι, με αποτέλεσμα να ψωνίζουν συχνότερα και να ξοδεύουν περισσότερα.
- Ινδία – Οι δείκτες του όγκου και αξίας των πωλήσεων παρουσίασαν βελτίωση κατά 5 τοις εκατό έκαστος και οι Ινδοί αισθάνονται αισιόδοξοι για την οικονομία και τα οικονομικά τους.
- Κίνα – Ενώ οι λιανικές πωλήσεις παρέμειναν στάσιμες, η ανάκαμψη είναι προφανής στα μοντέρνα είδη και τα συναφή καταστήματα. Γεγονός που μπορεί να αποτελεί το πρώτο σημάδι ανάκαμψης στις πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων, ιδιαίτερα στα fast moving.
- Ταιβάν – Ο όγκος και η αξία των πωλήσεων αυξάνεται σταθερά για πρώτη φόρα μετά από μήνες.
- Χονγκ- Κονγκ – Η βελτίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, οδήγησε στην ανάπτυξη του όγκου και της αξίας των πωλήσεων.
Στην ανάλυση των blog buzz, που πραγματοποίησε η Nielsen σε επτά χώρες, προέκυψε ότι οι συζητήσεις online για την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας έχουν μειωθεί και οι καταναλωτές δείχνουν να αποδέχονται τη νέα πραγματικότητα. Ωστόσο, ταυτόχρονα, οι αναφορές για βελτίωση της οικονομίας έχασαν έδαφος τις τελευταίες εβδομάδες.
“Φαίνεται, ότι οι άνθρωποι αποδέχονται τη νέα πραγματικότητα της παρούσας οικονομικής κατάστασης, όπως καταδεικνύει η ανάλυση. Και η οποία δείχνει, ότι ανεξάρτητα από τη βουτιά που παρουσίασαν οι σχετικές online συζητήσεις την άνοιξη, τώρα έχουν πέσει αλλά δεν έχουν καταλαγιάσει εντελώς. Μπορεί, η κρίση να μην αποτελεί την πρώτη είδηση για τους καταναλωτές, όπως συνέβη το 2008 μέχρι τα μέσα του 2009, αλλά σίγουρα, βρίσκεται στις πίσω σελίδες, αφού εξακολουθεί η κατάσταση αυτή να έχει αντίκτυπο στις αποφάσεις των καταναλωτών” συμπλήρωσε ο Russo.
Ας ελπίσουμε, ότι τα μέτρα σταθερότητας της οικονομίας θα οδηγήσουν γρήγορα και στη δίκη μας ανάκαμψη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr