Για παράδειγμα, οι διαφημιστές άρχισαν να βλέπουν την ανάγκη να ξεπεράσουν τις μετρήσεις αποδοτικότητας πέρα από τα απλά «click-through» και να επικεντρωθούν στη συγκεκριμένη απόδοση της καμπάνιας. Επιπροσθέτως, ξεκίνησαν να εναγκαλίζονται τα ταχύτατα αναπτυσσόμενα social networks και τα μέσα που οι ίδιοι οι καταναλωτές έχουν δημιουργήσει, για να τους προσελκύσουν και να τους φέρουν πιο κοντά με τα προϊόντα ή τα brands που διαφημίζονται.
Πρόσφατα η διεθνής εταιρεία ερευνών Nielsen, μετά από την αποτίμηση που έκανε για το διαφημιστικό τοπίο του 2009, διατυπώνει τις προβλέψεις της για τις πέντε κορυφαίες διαφημιστικές τάσεις το 2010. Ιδού ποιες είναι:
- Η σύγκλιση και βελτιστοποίηση των μέσων είναι πρώτη προτεραιότητα.
Η καλύτερη κατανόηση της σύγκλισης των media θα καταδείξει μια καλύτερη απόδοση της επένδυσης (ROI). Η ικανότητα της επακριβούς μέτρησης της δραστηριότητας και του συνδυασμού της διαδικτυακής διαφήμισης με την εκτός διαδικτύου αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών θα είναι μείζονος σημασίας.
- Νέα μοντέλα αναδεικνύονται προς εκμετάλλευση από τα smart phones.
Η ακριβής μέτρηση των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων και των δυνατοτήτων τους, θα φέρει τις διαφημίσεις μπροστά σε μια καταιγιστική ανάπτυξη σε αυτή την πλατφόρμα media.
- Η ανάδειξη περισσότερων cross-media διαφημιστικών εκστρατειών.
Η μαζική ανάπτυξη των online video games, που παίζονται και μοιράζονται από ολοένα περισσότερους διαδικτυακά, επίσης ανοίγει τον δρόμο για να εμφανιστούν περισσότερες, επιτυχημένες διαδραστικές (interactive and cross media) διαφημιστικές καμπάνιες. Η ανάπτυξη καινοτομικών διαφημίσεων σε κάθε είδους οθόνη θα παρουσιάσει μεγάλη αύξηση.
- Η εμπορευματοποίηση του social networking ως κομβικού σημείου αυξάνεται.
Τα Social media θα προσφέρουν ένα νέο δίκτυο πωλήσεων για την καθιέρωση της αναγνωρισιμότητας των προϊόντων και την εμπορευσιμότητα των μαρκών, λειτουργώντας υποστηρικτικά στην παραδοσιακή διαφήμιση και αυτή που βασίζεται σε κείμενα.
- Περισσότερες και πιο ενδιαφέρουσες διαδραστικές διαφημίσεις.
Η αυξημένη χρήση περισσότερων δημιουργικών διαφημίσεων και μοντέλων διαδικτυακού περιεχομένου (content models online) όπως, video και άλλες διαφημιστικές τεχνικές και μηχανισμοί για μεγαλύτερη διαδραστικότητα, θα οδηγήσουν στην επόμενη εποχή της ανάπτυξης του web.
Είναι, προφανές, όπως δείχνουν οι προβλέψεις της Nielsen, ότι το διαφημιστικό τοπίο στο άμεσο μέλλον διαμορφώνεται πιο δημιουργικό, με πολλές εναλλακτικές, διαδραστικές, καινοτομικές χρήσεις των νέων μέσων, που προσφέρει η προηγμένη τεχνολογία. Και τα οποία ακόμα και σήμερα, παρόλα τα θετικά ενδεικτικά στοιχεία που καταγράφονται από τις έρευνες, δεν έχουν λάβει διαφημιστικά τις διαστάσεις που επιβάλουν οι καιροί (τουλάχιστον στη χώρα μας). Ίσως, αυτό να έγκειται στη μη κατανόησή τους από πλευράς παραδοσιακών διαφημιστών. Η ανάπτυξη κάθε νέας πλατφόρμας επικοινωνίας που η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει, δεν αξιοποιείται επαρκώς. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μη βοηθούν στη διεύρυνση της διαφημιστικής πίτας, όπως θα μπορούσε να συμβεί με τη βελτιστοποίηση και τη σύγκλιση των παραδοσιακών με τα νέα διαφημιστικά μέσα, προς όφελος των ίδιων και κυρίως των πελατών τους!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr