Ο νέος Πρωθυπουργός είναι άνθρωπος διαλακτικός και ευγενικός. Η πρώτη του προσέγγιση είναι αυτή της έκκλησης.
Ο κ. Παπαδήμος απηύθηνε εκκλήσεις προς όλους. Προς τα πολιτικά κόμματα και τους βουλευτές, προς τους πολίτες και πιο συγκεκριμένα προς τους εφοριακούς και τους δασκάλους και καθηγητές.
Ζήτησε απο τους εφοριακούς και τους δασκάλους να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, να βάλουν πλάτη οι μεν για την σύλληψη της φοροδιαφυγής, οι δε για την ανόρθωση της παιδείας.
Το τι θα πετύχει με την έκκληση δεν το γνωρίζουμε. Γνωρίζουμε οτι οι εκκλήσεις μέχρι σήμερα δεν πιάσαν τόπο σε αυτή τη χώρα. Ίσως διότι αυτοί που τις έκαναν (οι πολιτικοί) δεν έχουν αξιοπιστία και δεν είναι πιστευτοί απο τους πολίτες, ούτε φυσικά απο τους εφοριακούς ούτε απο τους δασκάλους. Ο κ. Παπαδήμος έχει αξιοπιστία και συγκεντρώνει αυτή τη στιγμή μεγάλη λαοφιλία επειδή είναι ο μόνος που ενσαρκώνει την ελπίδα των πολιτών για να ξεφύγουμε απο αυτή την κρίση.
Ούτε όμως οι δικές του εκκλήσεις θα πιάσουν τόπο, αν δεν συνοδεύονται απο το παράδειγμα.
Και το παράδειγμα πρέπει να το δώσει η κυβέρνηση του κ. Παπαδήμου, ακόμη και μέσω της τιμωρίας. Πρέπει οπωσδήποτε να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι μεγάλοι φοροφυγάδες, και να επαινεθούν οι καλοί και αποτελεσματικοί εφοριακοί. Πρέπει παράλληλα ο καθηγητής Παπαδήμος να συνομιλήσει με τον κόσμο της εκπαίδευσης και να αναδείξει κάποιους ακαδημαικούς, κάποιους καθηγητές και κάποιους δασκάλους που έχουν φρέσκιες απόψεις, που επηρεάζουν τους μαθητές τους, που χαίρουν εμπιστοσύνης και εκτίμησης και να τους προβάλει ώς πρότυπα εκπαιδευτικών.
Πρέπει επίσης να συμφωνήσει μαζί τους μια νέα «χάρτα» λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος. Για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που καταρχήν θα λειτουργεί κανονικά και που ταυτόχρονα θα εμπνέει τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές – φοιτητές.
Η δύναμη της έκκλησης δυστυχώς δεν είναι μεγάλη. Ιδιαίτερα σε ενα λαό που έχει απογοητευτεί απο τις ηγεσίες, που έχει συνθλιβεί απο το σύστημα της αναξιοκρατίας και της διαφθοράς.
Ο κ. Παπαδήμος έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα: Είναι μέχρι στιγμής άφθαρτος. Παράλληλα συνδυάζει γνώσεις στους δυο τομείς που πάσχουν περισσότερο απο όλους τους άλλους. Είναι οικονομολόγος και είναι και καθηγητής. Δηλαδή γνωρίζει τα προβλήματα και της οικονομίας και της παιδείας.
Και καλά θα κάνει να φροντίσει να φτιάξει μια πολύ μικρή συμβουλευτική ομάδα – ίσως ήδη έχει κάποια μαγιά απο το περιβάλλον του – που να ξεκαθαρίσει μερικές πολύ συγκεκριμένες δράσεις ώστε η αυτά που λέει η θεωρία περί οικονομίας και περί παιδείας, να γίνουν πράξη. Δράσεις που να στηρίζονται στο παράδειγμα. Διότι το «Διοικείν δια του Παραδείγματος» είναι ιστορικά ο καλύτερος τρόπος διοίκησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr