Η Κίνα κυριαρχεί πλέον στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού σχεδόν σε κάθε στρατηγική βιομηχανία από τις παραδοσιακές κατασκευές μέχρι την τεχνολογία αιχμής.
Στο ναυπηγικό τομέα το 70% των νέων παραγγελιών πράσινων πλοίων το 2024, έχει κατευθυνθεί σε ναυπηγεία της Κίνας, τα οποία σήμερα δεν ελέγχουν μόνο την παραγωγή των πιο προηγμένων τύπων πλοίων αλλά ελέγχουν κυρίως τον κρίσιμο τομέα της ανάπτυξης σύγχρονων ναυτιλιακών τεχνολογιών.
Στην διάρκεια των τελευταίων ετών μια πολύ δημοφιλής πρακτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το να κατηγορεί κανείς την Κίνα για την αποβιομηχανοποίηση της Ευρώπης.
Αλλά φταίει η Κίνα;
Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί ήταν αυτοί για δεκαετίες ολόκληρες για να ικανοποιήσουν τους ευρωπαίους πολίτες αδιαφόρησαν για την βασική αρχή που λέει πως μια πραγματική οικονομία πρέπει να παράγει πραγματικά προϊόντα και διευκόλυναν όχι μόνο την φθηνή εισαγωγή προϊόντων από την Κίνα, αλλά πρώτιστός δεν αντέδρασαν καθόλου στην μετεγκατάσταση ολόκληρων κλάδων της βιομηχανίας που θεωρούσαν επικίνδυνους για το περιβάλλον.
Οι Κινέζοι απλά εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και ενίσχυσαν με επιδοτήσεις και σειρά άλλων μέτρων την θέση τους, πιστοί στην ρήση του Σουν Τζου σύμφωνα με την οποία «Η μεγαλύτερη νίκη είναι αυτή που δεν απαιτεί μάχη.»
Ακόμη και σήμερα που είναι πλέον ξεκάθαρο στους πάντες τι έχει συμβεί οι Ευρωπαίοι ηγέτες συνεχίζουν μια αλλοπρόσαλλη πολιτική απέναντι στην Κίνα.
Πάρτε για παράδειγμα τους δασμούς που θέλουν να επιβάλλουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη από την Κίνα.
Σημαντικοί ευρωπαίοι οικονομικοί παράγοντες όπως ο Ιταλός εφοπλιστής και Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Εμμανουέλε Γκριμάλντι αναρωτιόνται για το ποιοι είναι οι λόγοι που επιβάλλουν στις Βρυξέλλες αυτούς τους νέους αυξημένους δασμούς την ώρα που οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η μια μετά την άλλη, δηλώνουν ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό της Κίνας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr