Για την Ελλάδα τα λιμάνια της συνιστούν ένα ισχυρό γεωστρατηγικό χαρτί μιας και η προνομιούχα γεωγραφική τους θέση τους παρέχει την δυνατότητα να συνδέουν μεγαλύτερες γεωγραφικές περιοχές που βρίσκονται πάνω στον άξονα της σύνδεσης Ανατολής και Δύσης, όπως η Ανατολική Μεσόγειος, η Μέση Ανατολή, τα Βαλκάνια και η Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη.
Την ίδια ώρα αυτά τα ίδια λιμάνια βρίσκονται σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία αποτελεί έναν πυλώνα σταθερότητας σε μια ταραγμένη περιοχή βασικό στοιχείο της οποίας είναι ρευστό πολιτικό περιβάλλον, αποτελώντας συνάμα και μια ατμομηχανή ανάπτυξης τόσο της εθνικής, όσο και της περιφερειακής οικονομίας της Ελλάδας.
Αυτά τα λιμάνια όμως έχουν και άλλο ένα χαρακτηριστικό που τα κάνει να ξεχωρίζουν σε σύγκριση με τα υπόλοιπα λιμάνια της Ευρώπης, των Βαλκανίων και της Ανατολικής Μεσογείου.
Η ύπαρξη τους, η ιστορία τους, το παρελθόν και το μέλλον τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον αστικό ιστό των πόλεων στις οποίες βρίσκονται. Με άλλα λόγια τα μεγάλα Ελληνικά λιμάνια βρίσκονται μέσα στις πόλεις στις οποίες υπάρχουν εδώ και μερικές εκατοντάδες, κάποια και χιλιάδες, χρόνια.
Το να αναζητεί λοιπόν κανείς, όπως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, να μάθει ποιος είναι ο ρόλος του και η προσφορά του, αλλά και το ποια είναι τα ζητήματα εκείνα στα οποία θα πρέπει να ρίξει το βάρος του προκειμένου να πετύχει ένα ιδανικό συνδυασμό ανάπτυξης και προσφοράς είναι κάτι που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια.
Ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης άνοιξε τον δρόμο προς αυτή την κατεύθυνση και θα ήταν ευχής έργον αν το παράδειγμα του ακολουθούσαν και τα υπόλοιπα Ελληνικά λιμάνια αναζητώντας το νέο ρόλο που εκ των πραγμάτων καλούνται να διαδραματίσουν στις δεκαετίες που έρχονται.
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να συμμετέχετε στην έρευνα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr