Στο πρώτο εξάμηνο η κερδοφορία ήταν μειωμένη επειδή έγραψε ζημιές από συναλλαγματικές διαφορές ύψους 57 εκατ. ευρώ. Κι αυτό, διότι η εταιρεία, λόγω κρίσης είχε hedgαριστεί στο ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του 2009 το ευρώ ήταν στα επίπεδα του 1,4406 και στις 30/6 (στο τέλος του 6μήνου) στο 1,2271. Εκεί λοιπόν, εστιάζεται αυτή η λογιστική ζημιά, αλλά σήμερα το το ευρώ/δολ κινείται στα επίπεδα του 1,375. Σημειωτέον, ότι η εταιρεία εξάγει το 46% της παραγωγής της, με πελάτες τις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Κίνα, την Λιβύη, την Total κ.λπ.
Εκπλήξεις για τους μετόχους;
Την ίδια ώρα η εταιρεία μόλις προσφάτως προέβη σε αύξηση της ονομαστικής της αξίας. Γεγονός το οποίο ενισχύει την άποψη ότι πολύ σύντομα θα προχωρήσει σε επιστροφή κεφαλαίου προς στους μετόχους της. Το book value παραμένει χαμηλό γι’ αυτό ακριβώς το λόγο, παρατηρούν παράγοντες της αγοράς, λόγω της συνεπούς μερισματικής πολιτικής, ενώ είναι μεγαλύτερη αν αναλογιστεί κανείς ότι το διϋλιστήριο έχει ασφαλιστεί για 1,7 με 1,8 δις. ευρώ!
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, αυτά του εξαμήνου τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας της Motor Oil μειώθηκαν αισθητά κατά 81,39% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες λογιστικές καταστάσεις, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε 19,5 εκατ. ευρώ από 105 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 81,39%. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 2,4 δισ. ευρώ από 1,816 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 34,42%. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 86,160 εκατ. από 153,5 εκατ. πέρυσι σημειώνοντας μείωση της τάξης του 43,90%. Στα EBITDA περιλαμβάνονται αποσβέσεις επιχορηγήσεων 335 χιλ. ευρώ για το α' εξάμηνο του 2010 και 336 χιλ. ευρώ για το α' εξάμηνο του 2009. Σε επίπεδο μητρικής, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 20,8 εκατ. ευρώ από 86,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 75,77%. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 2,19 δισ. ευρώ από 1,58 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 36,5%. Τα αποτελέσματα έχουν επιβαρυνθεί από την έκτακτη εισφορά με το ποσό των 13,377 εκατ. για τον όμιλο και 12,914 εκατ. για τη μητρική.
Τέλος, οι αναλυτές αναμένουν να ευνοηθεί η εταιρεία από την έγκριση της ντηζελοκίνησης από την κυβέρνηση στην ελληνική αγορά αίροντας τους όποιους περιορισμούς υπάρχουν μέχρι σήμερα, κάτι για το οποίο έχει επενδύσει ήδη το εισηγμένο στο Χ.Α. διϋλιστήριο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr