Επιταχύνεται έτσι η κατασκευή της τρίτης δεξαμενής στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, το νησάκι στο κόλπο των Μεγάρων, ώστε να λειτουργήσει το 2014. Το κόστος της νέας δεξαμενής υπολογίζεται σε 130 εκατομμύρια ευρώ, που θα καλυφθεί με ίδια κεφάλαια του ΔΕΣΦΑ, ένταξη σε κοινοτικά προγράμματα και δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Παράλληλα με νέες επενδύσεις θα αυξηθεί κατά 40% η δυναμικότητα επαναεριοποίησης του ίδιου τερματικού σταθμού, ενώ θα ενισχυθεί η δυνατότητα της προβλήτας να υποδέχεται πλοία των 180.000 κυβικών μέτρων, έναντι των 135.000 κυβικών που μπορεί να υποδεχθεί σήμερα. Έτσι, ο τερματικός σταθμός, θα διαθέτει συνολική χωρητικότητα 225.000 κυβικών, από 130.000 κυβικά σήμερα, καλύπτοντας ανάγκες για όλη την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Σύμφωνα με τα όσα είπαν χθες μιλώντας σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος Πάνος – Δημήτρης Μαυροκέφαλος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Γιώργος Παπαρσένος, οι επενδύσεις αυτές, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του σταθμού συμπίεσης της Νέας Μεσημβρίας Θεσσαλονίκης, ( προγραμματίζεται για την άνοιξη του 2011), διευκολύνουν την είσοδο περισσότερων "παικτών" στην απελευθερωμένη αγορά φυσικού αερίου. Επιπλέον, αναβαθμίζουν σημαντικά το ρόλο της υποδομής μεταφοράς φυσικού αερίου στον ελληνικό χώρο, για την εξυπηρέτηση αναγκών των γειτονικών χωρών (κυρίως Βουλγαρία-Ρουμανία, αλλά και Τουρκία), σε βαθμό που να μην είναι απαραίτητη η δημιουργία νέων τερματικών υγροποιημένου αερίου στην ευρύτερη περιοχή.
Αίτημα από Τούρκους - Βούλγαρους
Χαρακτηριστικό της δυναμικής που αναπτύσσει το ελληνικό δίκτυο μεταφοράς, είναι ότι προσφάτως ο ΔΕΣΦΑ δέχτηκε αιτήματα ανεξάρτητων προμηθευτών για δέσμευση χωρητικότητας, τόσο στη Ρεβυθούσα όσο και στις συνοριακές διασυνδέσεις, δηλαδή στους αγωγούς Τουρκίας-Ελλάδας και Βουλγαρίας- Ελλάδας. Όπως αναφέρουν τα στελέχη του, οι ανεξάρτητοι προμηθευτές, Έλληνες και ξένοι, ενδιαφέρονται για πώληση φυσικού αερίου στις γειτονικές χώρες, σε ποσότητες έως 500 εκατ. κυβικά μέτρα το χρόνο, το οποίο θα προέρχεται από εισαγόμενο υγροποιημένο φυσικό αέριο. Μέχρι στιγμής τα αιτήματα εξετάζονται, ενώ η συναλλαγή θα γίνει με swap. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην Τουρκία, μέρος της αγοράς φυσικού αερίου έχει απελευθερωθεί, και δημιουργούνται ευκαιρίες για ανταλλαγές, πέραν των διακρατικών συμφωνιών. «Η Ρεβυθούσα και το ελληνικό δίκτυο είναι περιζήτητα καθώς όλοι επιθυμούν να εκμεταλλευτούν το φθηνό LNG» δηλώνουν τα στελέχη του ΔΕΣΦΑ, εξηγώντας το λόγο για τον οποίο πυκνώνουν τα αιτήματα δέσμευσης χωρητικότητας.
Αποθήκες Νότιας Καβάλας
Τέλος, για την σχεδιαζόμενη διαμόρφωση του θαλάσσιου κοιτάσματος της Νότιας Καβάλας σε υπόγεια αποθήκη (έργο που έχει προτείνει η Ενεργειακή Αιγαίου η οποία και εκμεταλλεύεται το υφιστάμενο κοίτασμα), οι θέσεις του ΔΕΣΦΑ προκρίνουν διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση του έργου. Προκρίνουν επίσης τη συμμετοχή στο επιχειρηματικό σχήμα, εκτός του ίδιου, και ανεξάρτητων προμηθευτών και, εάν το επιθυμεί, του μέχρι στιγμής παραχωρησιούχου της γεώτρησης που είναι η Ενεργειακή Αιγαίου. Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι ο ΔΕΣΦΑ έχει προτείνει με μελέτη ανάπτυξης του συστήματος αερίου που έχει καταθέσει στη ΡΑΕ, την πάση θυσία δημιουργία του συγκεκριμένου έργου και ένταξή του στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου, δεδομένου ότι είναι στρατηγικής σημασίας.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr