Το νέο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας καταργεί οριστικά το κριτήριο παλαιότητας, θεσπίζοντας μία ενιαία κλίμακα υπολογισμού για όλα τα επιβατικά οχήματα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31/12/10. Η νέα αυτή κλίμακα που θα καθορίζει τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. βασίζεται στον κυβισμό και τον κινητήρα τους, ενώ παράλληλα θεσπίζεται η ενσωμάτωση χωριστού ειδικού φόρου για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Ο ειδικός αυτός φόρος αφορά οχήματα μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που έχει προβλεφθεί με το ν. 3775/2009.
Ακόμα το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας στοχεύει στην «αφύπνιση» της οικολογικής συνείδησης του Έλληνα, αφού τα τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/1/2011 και μετά, συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος.
Ανεξαρτήτως της τεχνολογίας του κάθε οχήματος το τέλος κυκλοφορίας που θα πρέπει να καταβάλλει ο ιδιοκτήτης θα υπολογίζεται βάση των γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ενώ σκοπός αυτής της τροποποίησης στα τέλη κυκλοφορίας από πλευράς κυβέρνησης είναι ο προσανατολισμός των καταναλωτών προς οχήματα πιο «καθαρής τεχνολογίας».
Έτσι, όσοι αγοράσουν Ι.Χ με ημερομηνία ταξινόμησης από 1/1/2011 και μετά θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας που θα υπολογίζονται βάση των ρυπών που εκπέμπουν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr