Η ναυτιλία ζει πολύ δύσκολες στιγμές καθώς ο δείκτης BDI κατέρρευσε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα κάτω των 500 μονάδων, προκαλώντας και νέους σεισμούς
Η ναυτιλία ζει πολύ δύσκολες στιγμές καθώς ο δείκτης BDI κατέρρευσε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα κάτω των 500 μονάδων, προκαλώντας και νέους σεισμούς. Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών του κλάδου, τα οποία και ρώτησε το ForexReport.gr, τα πράγματα αναμένεται να γίνουν ακόμα χειρότερα καθώς η πτώση των τιμών των εμπορευμάτων έχει μειώσει αισθητά τα φορτία ενώ την ίδια ώρα υπάρχει υπερπροσφορά διαθέσιμων πλοίων. Eπιπλέον, οι συνεχείς παραγγελίες προς τα ασιατικά ναυπηγεία, επιδεινώνουν το κλίμα.
Η Κίνα μπορεί να συνεχίζει να εισάγει πετρέλαιο σε αφθονία, καθώς οι τιμές βρίσκονται πέριξ των $40 και αν συνυπολογίσουμε και τα σχετικά discounts φτάνει τα $37,50-$38,00, αλλά έχει μειώσει τη ζήτηση σε κάρβουνο και σιδηρομετάλλευμα, των οποίων είναι και ο μεγαλύτερος εισαγωγέας. Η ζήτηση καλύπτεται από τα υπάρχοντα αποθέματα.
Η επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης της Κίνας που αναμένεται για τα επόμενα τρίμηνα και η πτώση των τιμών των εμπορευμάτων, είναι εφιαλτικές παράμετροι για την παγκόσμια ναυτιλία. Ήδη, στον τομέα του bunkering, υπάρχουν αρκετές χρεοκοπίες εταιριών ενώ τα πράγματα είναι δύσκολα σε μια σειρά εταιριών. Τα ίδια στελέχη, κάνουν λόγο για αρκετά «λουκέτα» εντός του 2016.
«Το συναίσθημα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε μια αγορά και αυτό οφείλει να μην το αγνοεί κάποιος. Οι εφοπλιστές δίνουν μεγάλη μάχη για να παράξουν κέρδη σε αυτά τα επίπεδα. Το 2016 αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σκληρό», σημειώνει ο Tony Foster, ανώτατο στέλεχος της βρετανικής εταιρίας διαχείρισης πλοίων, Marine Capital.
Δυο από τα πιο πρόσφατα κρούσματα χρεοκοπίας ήταν της ιαπωνικής Daiichi Chuo Kisen και της κυπριακής Global Maritime Investment.
Το παρακάτω γράφημα δείχνει τις αποδόσεις των μεγαλύτερων εταιριών του κλάδου για το 2015.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr