Πρόκειται για μία πρωτοβουλία του Γιώργου Μυλωνογιάννη, ο οποίος δημιούργησε και σχετική σελίδα στο facebook, καλώντας όλους τους Κρητικούς να στηρίξουν την προσπάθεια αυτή και να κάνουμε όλοι μαζί ό,τι δεν έκανε τόσα χρόνια η πολιτεία. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά: "Η σελίδα αυτή θα οδηγήσει στην δημιουργία της “Μεσαίο Διάζωμα Κρήτης Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός”. Θα τους βάλουμε όλους προ των ευθυνών τους. Η διαχείριση του οργανισμού θα είναι όλη από εδώ (Δημόσια). Οι δωρεές προς τον σκοπό, τα ραντεβού, οι αρνήσεις, όλα θα δημοσιεύονται εδώ".
Η κίνηση αυτή έρχεται να αφυπνίσει τους τοπικούς φορείς και την πολιτεία που εδώ και χρόνια άφησαν την Κρήτη χωρίς ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Οι διαφωνίες για το αν θα πρέπει να γίνει με ΣΔΙΤ ή μέσω δημόσιων επενδύσεων οδήγησε σε καθυστερήσεις και τελικά μη αποφάσεις. Κι έτσι σήμερα η Κρήτη που για το 2014 και μέχρι το Σεπτέμβριο έχει δεχτεί πάνω από 3,5 εκατομμύρια τουρίστες και συνεισφέρει στο ΑΕΠ με σημαντικό ποσοστό, έχει μείνει με ένα δρόμο που χαράχτηκε τη δεκετία του 70.
Πρώτος στόχος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού είναι να έχουν τοποθετηθεί 300 μέτρα μεσαίο διάζωμα μέχρι τον Ιούνιο του 2015, σε συνεργασία με οποιοδήποτε δημόσιο η ιδιωτικό φορέα, στο πιο επικίνδυνο κομμάτι της εθνικής μας.
Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, μόνο τον Αύγουστο σε όλο το οδικό δίκτυο Κρήτης τα δυστυχήματα μπορεί να μειώθηκαν σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2013 κατά 42,1% σε αριθμό όμως αυξήθηκαν οι νεκροί κατά 60% φτάνοντας τους 10 (7 εκ των οποίων στο Ηράκλειο). Το θετικό είναι ότι λόγω της ύπαρξης αυστηρής αστυνομικής εποπτείας με ανθρώπινο δυναμικό και ηλεκτρονικά μέσα σε όλο το μήκος της διαδρομής -300 περίπου χλμ από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο- τα ατυχήματα στο ΒΟΑΚ έχουν μειωθεί καθώς οι μέσες ταχύτητες έπεσαν κατακόρυφα.
"Θέλουμε τις δωρεές, θέλουμε τη βοήθεια των ιδιωτών για να προχωρήσουν οι κατασκευές. Έχουμε ήδη αναπτύξει επικοινωνία με το Ίδρυμα Μυλωνάς αλλά και με εταιρείες που απασχολούν οδηγούς. Η πρωτοβουλία μας θέλουμε να αγκαλιάσει ολόκληρη τη Κρήτη και για αρχή να κατασκευαστούν διαζώματα σε 4-5 επικίνδυνα σημεία. Δεν αντέχουμε άλλο να βλέπουμε ανθρώπους να σκοτώνονται στους δρόμους" επισημαίνει στο Flashnews.gr ο κ. Μυλωνογιάννης, αναφέροντας πως ένα από τα σημεία του δρόμου που πρέπει να τοποθετηθεί μεσαίο διάζωμα είναι και αυτό στο Φόδελε όπου πρόσφατα είχαμε το τραγικό δυστύχημα με το ζευγάρι απο τα Χανιά.
Ο ίδιος δεν συγχέει την κατασκευή του ΒΟΑΚ με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, υπογραμμίζοντας πως ο δρόμος πρέπει να παραμείνει δημόσιος.
Κατά το Μήνα Αύγουστο του έτους 2014, τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 1,3% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013 (1.059 τον Αύγουστο του 2014 έναντι 1.045 τον Αύγουστο του 2013).
Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, κατεγράφησαν 89 νεκροί, 149 βαριά τραυματίες και 1.252 ελαφρά τραυματίες , έναντι 113 νεκρών, 153 βαριά τραυματιών και1.161 ελαφρά τραυματιών, τον Αύγουστο του 2013, παρουσιάζοντας μείωση κατά 21,2% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2014.
Τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν σε ατυχήματα το Βόρειο Αιγαίο, η Χίος, η Πελοπόννησος και οι Κυκλάδες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr