Συγκεκριμένα, το 43% των Ελλήνων θεωρεί ότι η εκπαίδευση ή η κατάρτισή τους δεν τους παρείχε τις απαιτούμενες δεξιότητες ώστε να βρουν μια θέση εργασίας η οποία να ανταποκρίνεται στα επαγγελματικά τους προσόντα. Το ποσοστό αυτό κατατάσσει την Ελλάδα πρώτη στην ΕΕ και ακολουθούν η Ισπανία (38%) και η Ιταλία (35%). Το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ είναι 23%, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στη Σουηδία (10%), στη Δανία (11%) και στη Γερμανία (13%).
Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί Έλληνες ερωτηθέντες (49%, έναντι 56% στην ΕΕ) πιστεύουν ότι τα επαγγελματικά τους προσόντα θα αναγνωρίζονταν σε άλλα κράτη- μέλη. Το 6% των Ελλήνων και των Ευρωπαίων πολιτών προσπάθησε να εργαστεί ή να σπουδάσει σε άλλο κράτος- μέλος, αλλά δεν τα κατάφερε, είτε επειδή δεν αναγνωρίζονταν τα εν λόγω προσόντα του από τους δυνητικούς εργοδότες ή τα εκπαιδευτικά ιδρύματα είτε επειδή οι ερωτηθέντες δεν είχαν επαρκείς πληροφορίες για την αναγνώριση των προσόντων τους στο εξωτερικό.
Επίσης, το 81% των Ελλήνων ερωτηθέντων αξιολογούν «καλή» την ποιότητα της εκπαίδευσης που έλαβαν στο σχολείο, έναντι 86% στην ΕΕ. Όσον αφορά την ποιότητα της ανώτατης εκπαίδευσης αξιολογείται «καλή» μόνο από το 29% των Ελλήνων και το 39% των Ευρωπαίων πολιτών.
Οι σημαντικότερες πτυχές της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, σύμφωνα με τους πολίτες της ΕΕ, αφορούν ιδίως την ικανότητα των εκπαιδευτικών να κινήσουν το ενδιαφέρον των φοιτητών και να τους κάνουν να δραστηριοποιηθούν. Το σημείο αυτό φαίνεται ότι απαιτεί τις περισσότερες βελτιώσεις, σύμφωνα με το 61% των Ελλήνων ερωτηθέντων και το 51% στην ΕΕ.
Άλλοι τομείς που επιδέχονται βελτίωση είναι τα μαθησιακά περιβάλλοντα, ώστε να τονώσουν τη δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον (49% στην Ελλάδα και 41% στην ΕΕ) και η πρακτική επαγγελματική πείρα σε εταιρεία ή οργάνωση (46% στην Ελλάδα και 37% στην ΕΕ).
Η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών της Ένωσης (95%) θεωρεί ότι οι δεξιότητες μπορούν να αποκτώνται εκτός της επίσημης εκπαίδευσης, ιδίως οι δεξιότητες ξένων γλωσσών και δεξιότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες θέσεις εργασίας. Μόνο το 9% δηλώνει ότι γνωρίζει σε ποιο επίπεδο του ευρωπαϊκού πλαισίου επαγγελματικών προσόντων αντιστοιχούν τα προσόντα του και μόνο το 21% έχει ακουστά το ευρωπαϊκό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων.
Συνολικά, το 44% των πολιτών της ΕΕ αναφέρουν ότι έχουν αναζητήσει κάποιου είδους πληροφορίες σχετικά με την εκπαίδευση, την κατάρτιση ή τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Μόλις λίγοι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) δηλώνουν ότι βρήκαν τουλάχιστον εύκολα τις πληροφορίες που χρειάζονταν.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου, εφαρμόστηκαν διάφορες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες προκειμένου να προωθηθεί η αναγνώριση των δεξιοτήτων και των επαγγελματικών προσόντων, ωστόσο, παραμένουν σημαντικές δυσκολίες.
"Ο στόχος μας είναι απλός: Οι δεξιότητες και τα επαγγελματικά προσόντα του καθενός στην Ευρώπη θα πρέπει να μπορούν να γίνονται κατανοητά και να αναγνωρίζονται, εντός και εκτός των εθνικών συνόρων, από τους εργοδότες και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πρέπει να αναγνωρίζονται με δίκαιο, συγκρίσιμο και διαφανή τρόπο, έτσι ώστε να βελτιώνουν την απασχολησιμότητα των ενδιαφερομένων και να ανοίγουν τον δρόμο για περαιτέρω μάθηση", δήλωσε η Ανδρούλλα Βασιλείου, Ευρωπαία επίτροπος, αρμόδια για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, την πολυγλωσσία και τη νεολαία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr