Η παγκόσμια ναυτιλία έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των funds το τελευταίο διάστημα λόγω της υψηλής μεταβλητότητας στην ναυλαγορά, και είναι λογικό και επόμενο πως τα hedge funds, μετά την πρόσφατη πτωτική τροχιά στην αγορά των τάνκερς, των κοντέινερς και του ξηρού φορτίου, να «βλέπουν» ευκαιρίες για τεράστια κέρδη και μάλιστα σε ένα σχετικά μικρό χρονικό διάστημα.
Τα private equity έχουν επενδύσει περίπου 4 δισ. δολάρια στο shipping και θα συνεχίσουν, όπως τονίζει ο κ. Αντρέας Μπερούτσος, διευθυντής του αμερικάνικου hedge fund, Eton Park Capital. Όπως τονίζει, «για εμάς (τα hedge funds) τώρα ήρθε η στιγμή για τεράστια κέρδη. Σε δύο με τρία χρόνια, εάν η αγορά έχει ανακάμψει πλήρως, θα φύγουμε».
Η ναυλαγορά έχει και αυτή υποστεί το δικό της πλήγμα από την παγκόσμια κρίση και παλεύει εδώ και δύο χρόνια να επιβιώσει, με την αγορά ξηρού φορτίου να βρίσκεται 80% κάτω από την κορυφή του Μαΐου του 2008.
Τα hedge funds όμως δεν ψάχνουν σήμερα απλά να επενδύσουν ειδικά σε ναυτιλιακές εταιρείες αλλά σε… πλοία. Το κερδοσκοπικό τους ενδιαφέρον στρέφεται σε σχήματα όπως joint ventures (κοινοπραξίες) που αγοράζουν τάνκερς και φορτηγά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr