Η υποχρεωτική χρήση της πλατφόρμας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, myDATA, δηλαδή των ηλεκτρονικών βιβλίων (από 1/10 για επιχειρήσεις από ένα όριο τζίρου και άνω και από 1/11 για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις) οδηγεί στην κατάργηση αυτής της διαδικασίας, αφού όλα τα δεδομένα των τιμολογίων μεταξύ επιχειρήσεων διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ σε πρώτο χρόνο αυτόματα.
Για τον σκοπό αυτόν, το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ έθεσαν στόχο όλες οι επιχειρήσεις να διαβιβάσουν τα δεδομένα των εσόδων τους για το 2021, μέχρι τις 31.3.2022.
Στόχος του υπουργείου και της ΑΑΔΕ είναι να απαλλαγούν οι επιχειρήσεις από μια γραφειοκρατική διαδικασία, που οδηγεί λογιστές στο να ζητούν παρατάσεις προκειμένου να μην επιβάλλονται πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής.
Άλλωστε, σε ό,τι αφορά τη χρήση της πλατφόρμας, τα στοιχεία δείχνουν ότι, ακόμα και τώρα που βρίσκεται σε στάδιο πιλοτικής εφαρμογής, έχουν εγγραφεί και διαβιβάζουν δεδομένα επιχειρήσεις από όλο το φάσμα του επιχειρείν, κάθε μεγέθους και αντικειμένου.
Μέχρι σήμερα, επιχειρήσεις από περισσότερους από 500 επαγγελματικούς κλάδους είναι εγγεγραμμένες και κάνουν χρήση της πλατφόρμας, με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται καθημερινά. Αποτέλεσμα αυτού είναι να έχουν ήδη εκδοθεί και διαβιβαστεί στο myDATA, 85 εκατομμύρια τιμολόγια και αποδείξεις, που αντιστοιχούν σε τζίρο 45 δισ. ευρώ.
Εξάλλου, για να διευκολύνει τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες που θέλουν να εκδίδουν ψηφιακά τα παραστατικά τους, άμεσα και εύκολα, η ΑΑΔΕ εγκαινίασε την προηγούμενη εβδομάδα την εφαρμογή timologio, στην οποία μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί πάνω από 5.000 επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά τις ταμειακές μηχανές και τους φορολογικούς μηχανισμούς, 240.000 επιχειρήσεις, δηλ. σχεδόν 1 στις 2 από αυτές που διαθέτουν τέτοιους μηχανισμούς, έχουν ήδη διασυνδεθεί με το σύστημα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr