Όταν ευδιάθετοι και ανυποψίαστοι καθόμαστε σ ένα δροσερό εστιατόριο για να γευματίσουμε, για να αποφύγουμε να μας βγει «ξινή» η ευχαρίστηση ας έχουμε υπόψη μας:
Τιμοκατάλογοι
1. Να ζητάμε τον τιμοκατάλογο του μαγαζιού, που άλλωστε είναι υποχρεωμένοι να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια.
2. Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα με βάση το νόμο του ελεύθερου ανταγωνισμού που λειτουργεί στην αγορά.
3. Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στην Ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε κάποια άλλη.
4. Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι ανηρτημένος στην είσοδο του καταστήματος.
5. Στους καταλόγους πρέπει να γράφεται ο υπεύθυνος του καταστήματος, οι νόμιμες επιβαρύνσεις καιη τελική τιμή του κάθε είδους.
6. Εάν υπάρχουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει νααναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» ανεξαρτήτως αν είναι μαγειρεμένο ή όχι εκείνη τη μέρα, καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό, όταν αυτούσιο ή το κυρίως μέρος του έχει παρασκευαστεί ή συντηρηθεί στην κατάψυξη πριν μαγειρευτεί τελικά και προσφερθεί στον πελάτη.
7. Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα προσφερόμενα φαγητά.
Μερίδες
1. Οι μερίδες δεν πρέπει να είναι λιποβαρείς, δηλ. να έχουν βάρος λιγότερο από αυτό που προβλέπει ο νόμος. Ενδεικτικά αναφέρουμε: κρέας 125 γραμ., ψάρια 125 γραμ., κιμάδες 110 γραμ., λαδερά 255 γραμ., μουσακάς -παστίτσιο195 γραμ., ζυμαρικά - ρύζι 220 γραμ., σαλάτες αγγουροντομάτα γραμ. 190, σαλάτες ωμές γενικά γραμ. 145 τουλάχιστον, γεμιστά 225 γραμ., φέτα 65 γραμ., άλλα τυριά 55 γραμ., φρούτα: πεπόνι, καρπούζι 570 γραμ., σταφύλια 320 γραμ.
2. Τα ψητά και τα σουβλιστά, που πωλούνται και με το κιλό, ζυγίζονται μαγειρεμένα και το χαρτάκι με το βάρος συνοδεύει την πιατέλα.
3. Τα ψάρια που είναι πάνω από 230 γραμ. ζυγίζονται ωμά, παρουσία του πελάτη, και το χαρτάκι με το βάρος πηγαίνει στο τραπέζι μαζί με το ψάρι.
Νερό και ποτά
Δικαιούμαστε νερό της βρύσης. Αν θέλουμε εμφιαλωμένο, τότε ανοίγεται μπροστά μας, όπως και όλα τ άλλα ποτά: μπύρες, κρασί, αναψυκτικά.
Λογαριασμός
1. Πριν καθίστε, αλλά και όταν καθίσετε, διαβάστε τον τιμοκατάλογο και αν κάτι δεν σας αρέσει από τις τιμές, το σέρβις ή... την καθαριότητα του χώρου, μπορείτε να σηκωθείτε και να φύγετε.
2. Να ελέγχετε πάντα τον λογαριασμό.
3. Ζητάτε νόμιμες αποδείξεις
Να θυμόμαστε ότι...
- Οι τιμές των διαφόρων ειδών που θαπαραγγείλουμε είναι οι τελικές, και δεν επιτρέπεται καμία προσαύξηση ούτε σ αυτές, ούτε στον τελικό λογαριασμό.
- Κάποιοι εστιάτορες «κοπανάνε» ορισμένες μερίδες, «ορντέβρ» κατά προτίμηση. Να μην παραγγείλουμε ό,τι μας φαίνεται ακριβό. Έτσι τους μαθαίνουμε να κοστολογούν σωστά.
- Καλύτερα στις μέρες μας να αποφεύγουμε τα κρεατικά και, περισσότερο, τους κιμάδες και τα κοκκινιστά. Προτιμήστε απλά φαγητά, χωρίς καρυκεύματα.
- Αν πάρουμε φρούτα για επιδόρπιο καλύτερα να προτιμήσουμε ακέραιες μερίδες τους, όχι φρουτοσαλάτα.
- Αν πάρουμε χύμα παγωτά, να έχουμε ελέγξει προηγουμένως το χώρο διατήρησής τους, που πρέπει να είναι καθαρός και φροντισμένος. Τα παγωτά εμπορίου πρέπει να διατηρούν αναλλοίωτο το αρχικό τους σχήμα και να μην έχουν ελαττωματική συσκευασία. Πρέπει να ελέγχουμε τις ενδείξεις πριν τα αγοράσουμε και να προσέχουμε για τη δημιουργία κρυστάλλων, είτε πάνω στο παγωτό είτε στα τοιχώματα του ψυγείου, καθώς αυτό είναι σημάδι ψύξης και απόψυξης.
- Προσοχή!!!!! Τα καταστήματα μαζικής εστίασης υποχρεούνται στην τήρηση «Δελτίου Παραπόνων» σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στην αρμόδιαΝομαρχιακή Υπηρεσία.
...Όταν πάλι επισκεπτόμαστε το κυλικείο ενός γηπέδου, νοσοκομείου, αρχαιολογικού χώρου, μιας πλαζ που ανήκει σε δήμο ή στο δημόσιο, του αεροδρομίου, ενός θεάτρου ή κινηματογράφου, θα πρέπει να γνωρίζουμε τα εξής:
- Πρέπε
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr