Συγκεκριμένα, με βάση διαθέσιμα στοιχεία, η μέση δαπάνη ανά χρήστη κινείται σε επίπεδα άνω των 350 ευρώ και συνακόλουθα η αγορά σε αξία το πεντάμηνο Ιανουάριος – Μάϊος 2022 παρουσιάζει αύξηση κατά 3%. Αυτό, βέβαια, όπως προαναφέρθηκε, παρά μείωση κατά 10% του αριθμού συσκευών, που πωλήθηκαν το ίδιο διάστημα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Αυτό σημείωσε πριν λίγες μέρες σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο Άρης Παρασκευόπουλος, Επικεφαλής του τμήματος Κινητής Τηλεφωνίας στη Samsung Electronics Hellas σε Ελλάδα και Κύπρο, τονίζοντας, παράλληλα, ότι τα μερίδια αγοράς της Samsung στην Ελλάδα κινούνται ανοδικά. Μάλιστα, όπως ανέφερε, σε μια εν πολλοίς “συγκεντρωμένη” αγορά (στα “έξυπνα κινητά το το 92% περίπου της αγοράς συγκεντρώνουν τρεις μεγάλοι κατασκευαστές), η Samsung έχει “κλειδώσει” ηγετική παρουσία, ειδικά σε premium συσκευές και τάμπλετ. Παρά, δε, την αβεβαιότητα, που εκτιμάται ότι θα κυριαρχήσει από Σεπτέμβρη λόγω των γεωοικονομικών δεδομένων, η εκτίμηση είναι ότι η εταιρία θα συνεχίσει ανοδικά. λόγω των νέων προϊόντων που αναμένεται να λανσαριστούν στην αγορά.
Τα smartphones
Σύμφωνα με τον Άρη Παρασκευόπουλο, στον τομέα των smartphones, η Samsung, βελτίωσε περαιτέρω τα ποσοστά της φτάνοντας το 39,8% από άποψη πωληθέντων συσκευών, ενώ κινήθηκε στο 41,5% από άποψη τεμαχίων, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της GfΚ για την πορεία της αγοράς των smartphones.
Σύμφωνα με τον κ. Παρασκευόπουλο η άνοδος προέκυψε από τις πωλήσεις κινητών κυρίως στην χαμηλή κατηγορία, όπου η Samsung με την σειρά A έχει σημαντικά μερίδια. Επίσης, σημαντικές ήταν οι πωλήσεις και των νέων αναδιπλούμενων μοντέλων, (Samsung Galaxy Z FOLD 3 και Samsung Galaxy Z Flip 3), τα οποία το πρώτο εξάμηνο του έτους κατέγραψαν μονοψήφιο θετικό ποσοστό αύξησης. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τα αναδιπλούμενα smartphones, από όταν πρωτοκυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά, έχουν σημειώσει πενταψήφιο νούμερο σε πωλήσεις, όπως επεσήμανε ο κ. Παρασκευόπουλος.
Μάλιστα, ο ίδιος ανέφερε ότι οι επιδόσεις αυτές καταγράφηκαν ενόσω η ελληνική αγορά παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο του έτους μια αύξηση της τάξης του 3% σε αξία πωληθέντων συσκευών και μια πτώση λίγο μεγαλύτερη του 10% σε τεμάχια πωληθέντων συσκευών.
Τα tablet και smartwatches
Και στην κατηγορία των Tablet, όπως αποτυπώνεται στα αποτελέσματα της έρευνας της GfK για το πρώτο τρίμηνο του 2022, το μερίδιο αγοράς της Samsung σημείωσε άνοδο 8,7 μονάδες σε αξία και 8,8 μονάδες σε τεμάχια σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2021 (Ιανουάριος – Μάρτιος 2021).
Επίσης σημαντική συνεισφορά στις πωλήσεις είναι η σειρά Samsung Galaxy Tab S8 που κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους, αλλά και η πιο πρόσφατη σειρά, Samsung Galaxy Tab A8. Συνολικά η εταιρία έχει μερίδιο αγοράς που ανέρχεται σε 39,5% σε αξία και 35,5% σε τεμάχια, από 34,6% και 33,7% που ήταν τα αντίστοιχα μερίδια το 2021.
Μάλιστα, τον Μάρτιο του 2022 η εταιρεία κέρδισε την εμπιστοσύνη του ελληνικού αγοραστικού κοινού και στην premium κατηγορία των tablet.
Τέλος στην κατηγορία των smartwatches, στην οποία ο ανταγωνισμός είναι πιο έντονος και οι καταναλωτές επιλέγουν από μια ευρεία γκάμα κατασκευαστών, η εταιρεία κατάφερε να συγκεντρώσει το 17% της ελληνικής αγοράς, με τους καταναλωτές που επιθυμούν πλούσια δεδομένα υγείας, να εμπιστεύονται το health app της Samsung.
Οι μοχλοί ανάπτυξης
Παρά και το κλίμα ανασφάλειας λόγω της συγκυρίας η εταιρεία αντιμετωπίζει με συγκρατημένη αισιοδοξία το μέλλον, χωρίς να μετακυλύει κόστη στον καταναλωτή. Ποντάρει, δε, στα νέα προϊόντα, όχι μόνο στον κλάδο mobile αλλά και στις ηλεκτρικές συσκευές εν γένει, όπου υπάρχει και το πρόγραμμα αντικατάστασης του ΥΠΕΝ.
Σημειωτέον ότι πέρυσι η χρονιά για την Samsung Hellas έκλεισε με τζίρο 302 εκατ. ευρώ , το μεγαλύτερο μέρος του οποίου, 67%, προήλθε από τον τομέα των smartphones, tablet και smartwatches. «Το 2022 αν δεν υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις θα μπορούσε να αποτελέσει ένα έτος ρεκόρ για την Samsung Electronics Hellas», όπως σημείωσε ο κ. Παρασκευόπουλος.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr