Η τεχνολογία αυτή θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να μεταδίδουν στα οχήματα που βρίσκονται σε μερικές εκατοντάδες μέτρα πληροφορίες όπως την ταχύτητα, τη θέση του τιμονιού, την κατάσταση των φρένων, καθώς και άλλα δεδομένα.
Τα άλλα αυτοκίνητα μπορούν να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες αυτές για να συνθέτουν μια λεπτομερή εικόνα του τι εκτυλίσσεται γύρω τους, διαπιστώνοντας το πρόβλημα που ακόμη και οι πιο προσεκτικοί και σε εγρήγορση οδηγοί θα χάσουν ή να αποτύχουν να προβλέψουν.
Ήδη πολλά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ραντάρ ή υπερηχογράφημα για να ανιχνεύσουν εμπόδια ή οχήματα, αλλά το εύρος αυτών των αισθητήρων είναι περιορισμένο και αντιλαμβάνεται μόνο εμπόδια που βρίσκονται πολύ κοντά.
Η τεχνολογία car-to-car communication θα πρέπει να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο από προηγούμενες τεχνολογίες αυτοματισμού των αυτοκινήτων.
Παρότι τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα θα μπορούσαν τελικά να βελτιώσουν την ασφάλεια, παραμένουν ατελή και με αισθητήρες και λογισμικό που πολύ εύκολα εξαπατείται από κακές καιρικές συνθήκες, απροσδόκητα εμπόδια ή πολύπλοκη οδήγηση στην πόλη. Επομένως, τα απλά αυτοκίνητα με τεχνολογίες ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ τους είναι πιο πιθανό να έχουν άμεση επίδραση στην οδική ασφάλεια.
Η δημιουργία μιας τέτοιας τεχνολογίας παραμένει πρόκληση. Οι υπολογιστές σε κάθε αυτοκίνητο αναλύουν τα ποικίλα μηνύματα που μεταδίδονται από τα άλλα οχήματα 10 φορές κάθε δευτερόλεπτο, υπολογίζοντας κάθε φορά την πιθανότητα μιας επικείμενης σύγκρουσης. Πομποί χρησιμοποιούν ένα ειδικό τμήμα του ασύρματου φάσματος, καθώς και ένα νέο πρότυπο ασύρματης επικοινωνίας, 802.11p, για τον έλεγχο ταυτότητας κάθε μήνυμα.
Περισσότερα από πέντε εκατομμύρια ατυχήματα συμβαίνουν στους δρόμους των ΗΠΑ κάθε χρόνο και πάνω από 30.000 από αυτά είναι θανατηφόρα. Η προοπτική της πρόληψης πολλών τέτοιων ατυχήματων θα δώσει σημαντική ώθηση για την τεχνολογία δικτύωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr