Αναλυτικότερα, ο κ. Οικονόμου τόνισε στην ΕΡΤ: «Ο προηγούμενος ΚΟΚ είναι από το 2007. Μετά από 18 χρόνια, προχωράμε σε ένα καινοτόμο σχέδιο που αντιμετωπίζει τα σύγχρονα δεδομένα της κυκλοφορίας αλλά και της ζωής μας».
Από τις πιο βασικές αλλαγές είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 χλμ/ώρα σε 30 χλμ/ώρα στον αστικό ιστό, στοχεύοντας στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Ο Υφυπουργός ανέφερε: «Μέσα στις πόλεις έχουμε τεράστιο πρόβλημα με τις ταχύτητες και τον τρόπο που οδηγούμε. Το 2023, από τους 621 νεκρούς σε τροχαία, οι μισοί σκοτώθηκαν μέσα στον αστικό ιστό, ενώ 100 ήταν πεζοί.». Η νέα νομοθεσία επιδιώκει να δημιουργήσει περισσότερο χώρο για τους πεζούς, τα ποδήλατα και τη μικροκινητικότητα, συμβάλλοντας στην ασφάλεια όλων.
Παράλληλα ο κ. Οικονόμου ερωτώμενος αν είναι έλλειμμα παιδείας ο τρόπος που οδηγούμε, που βαδίζουμε και που κινούμαστε είπε «Πραγματικά είναι μια προβληματική κατάσταση. Βλέποντας τα νούμερα αυτά είμαστε τέταρτοι χειρότεροι στην Ευρώπη. Βέβαια κάποτε, πριν 10 -15 χρόνια, ήμασταν χειρότεροι με πάνω από 2000 νεκρούς. Έχουμε βελτιωθεί, αλλά είμαστε μακριά ακόμα από το μέσο όρο νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων. Ο μέσος όρος είναι οι 49 στην Ευρώπη. Εμείς είμαστε στους 60».
Η διήθηση δικύκλων (δηλαδή το να κινείται η μηχανή ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα), θα επιτρέπεται υπό αυστηρούς όρους, όπως η ταχύτητα που δεν θα ξεπερνά τα 25 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου: «Δίνουμε τη δυνατότητα στα δίκυκλα να κινούνται ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα, αλλά η χρήση κράνους είναι αδιαπραγμάτευτη. Θα είμαστε πολύ αυστηροί με τους παραβάτες».
Ηλεκτρικά πατίνια: Αυστηρότεροι κανόνες για την κυκλοφορία τους
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους κανονισμούς για τα ηλεκτρικά πατίνια, με στόχο την ασφάλεια των χρηστών και την αποφυγή δυστυχημάτων. Όπως σημείωσε ο Υφυπουργός: «Το ηλεκτρικό πατίνι θα απαγορεύεται για άτομα κάτω των 15 ετών. Οι γονείς πρέπει να κατανοήσουν ότι ένα παιδί 12 ετών δεν μπορεί να κυκλοφορεί ανεξέλεγκτα σε κεντρικές οδούς όπως η Μεσογείων». Τα πατίνια θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες, όπως περιορισμός ταχύτητας στα 25 χλμ/ώρα και υποχρεωτική χρήση κράνους και φωτεινών σημάτων.
Ο νέος ΚΟΚ εισάγει αυστηρότερες ποινές για αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως η παράνομη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ή το παρκάρισμα σε ράμπες ΑμεΑ. Όπως δήλωσε ο κ. Οικονόμου «Η ΛΕΑ είναι ιερή, είναι για ασθενοφόρα και οχήματα έκτακτης ανάγκης. Όσοι την παραβιάζουν θα αντιμετωπίζουν αυστηρές ποινές».
Επιπλέον, αυστηρότερες ποινές θα επιβάλλονται για παραβάσεις όπως η μη χρήση κράνους ή ζώνης ασφαλείας, με αυξανόμενες κυρώσεις για υποτροπές. «Το δεν φοράω κράνος έχει ένα πρόστιμο Διοικητικό αφαίρεση διπλώματος. Αν όμως σε ξαναπιάσω μέσα σε ένα, σε ένα διάστημα πάλι να μην το φοράς και σε ξαναπιάσω 3η φορά μέσα σε μια 5ετία για 5 χρόνια θα αφαιρείται το δίπλωμα»
Ο Υφυπουργός ανέφερε πως ο νέος ΚΟΚ θα εισαγάγει καινοτομίες, όπως η ψηφιακή κλήση μέσω ενός σύγχρονου συστήματος παρακολούθησης παραβάσεων, που θα βελτιώσει την επιβολή του νόμου και θα μειώσει τη γραφειοκρατία. Ο κ. Οικονόμου επίσης τόνισε ότι με sms οι παραβάτες θα λαμβάνουν την κλήση και με 1.388 κάμερες θα καταγράφονται οι παραβάσεις ενώ κατέληξε: «Η προσπάθεια είναι να φέρουμε την Ελλάδα πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μειώνοντας τους νεκρούς από τροχαία και ενισχύοντας την ασφάλεια όλων των πολιτών».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr