Πιο συγκριμένα, σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο ΣΚΑΪ, ο υπουργός δήλωσε πως «οι κάμερες έρχονται να καλύψουν ένα κενό το οποίο υπάρχει και είναι ντροπή για ένα κράτος με καινούργιους αυτοκινητοδρόμους να σκοτώνονται δυο άνθρωποι την ημέρα στη χώρα μας, όχι στις εθνικές οδούς αλλά μέσα στις πόλεις», καταλήγοντας πως η κυβέρνηση κάνει «το αυτονόητο μεριμνώντας για την οδική ασφάλεια».
Ο κ. Παπαστεργίου εξήγησε ότι «υπάρχουν 388 κάμερες στην Περιφέρεια Αττικής, για τις οποίες ο διαγωνισμός έχει τελειώσει. Αυτές θα είναι οι πρώτες που θα μπουν σε κόμβους που έχουν υποδείξει η Ελληνική Αστυνομία και η Τροχαία ότι είναι επικίνδυνοι, γιατί γίνονται ατυχήματα και δυστυχήματα. Αυτές, λοιπόν, θα αρχίσουν να μπαίνουν από το καλοκαίρι και μετά, άρα θα χρησιμοποιήσουμε αυτές πρώτα. Έχουμε ήδη 17 κάμερες στην Αττική Οδό, οι οποίες ήδη λειτουργούν με το παλιό σύστημα, μαζί με άλλες 12».
Στη συνέχεια, ο υπουργός σημείωσε ότι θα χρησιμοποιηθεί ένας διαγωνισμός της περιφέρειας, μέσω του οποίου το υπουργείο στοχεύει στην τοποθέτηση 1000 ακόμη καμερών στους δρόμους. «Εάν δεν υπάρξουν προβλήματα με τις διαγωνιστικές διαδικασίες, στόχος είναι το καλοκαίρι του 2025 να είναι έτοιμη η πλατφόρμα», ένα ενιαίο πληροφοριακό σύστημα με τις κλήσεις να πηγαίνουν κατευθείαν στο κινητό του παραβάτη, στη θυρίδα του πολίτη, ενώ θα γίνεται ψηφιακή εξέταση των ενστάσεων, όπως εξήγησε ο κ. Παπαστεργίου.
Ως προς την ανάγκη αντικατάστασης των ήδη υπαρχουσών καμερών της Περιφέρειας με άλλες, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης διευκρίνισε ότι οι κάμερες της Περιφέρειας «δεν καταγράφουν από μπροστά τον οδηγό και συνοδηγό αλλά από πίσω γιατί βγήκαν σε μια περίοδο που ο διαγωνισμός, το GDPR και η όλη η νομοθεσία ήταν συγκεκριμένη». Στόχος, λοιπόν, της κυβέρνησης, είναι «να έχει γίνει η αλλαγή στις 1.000 κάμερες μέχρι το καλοκαίρι που θα τοποθετηθούν». Με αυτήν την αλλαγή θα καταγράφεται το πρόσωπο του οδηγού, όχι του συνοδηγού και των υπολοίπων επιβατών του οχήματος. «Θα κάνουμε τα πάντα για να σεβαστούμε το θέμα των προσωπικών δεδομένων, όμως δεν είναι προσωπικό δεδομένο όταν δείχνει μόνο το πρόσωπό μου χωρίς να δείξει αν υπάρχει άνθρωπος δίπλα μου, όταν τρέχω με υπερβολική ταχύτητα ή περνώ με κόκκινο», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης που θα βοηθήσουν στην καθημερινότητα του πολίτη. Αρχικά μίλησε για τον τομέα της υγείας λέγοντας ότι "αν περιμένω κάτι πραγματικά από την τεχνητή νοημοσύνη είναι το πώς θα μπορέσει να επεξεργαστεί όλα αυτά τα εκατομμύρια δεδομένα και να δώσει κατευθύνσεις", όπως στη δημιουργία του ιατρικού φακέλου, σε συνταγογραφήσεις «οι οποίες δεν θα "χτυπάνε" σε προηγούμενες εξετάσεις ή σε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάποιου ασθενούς». Όπως τόνισε, «την ώρα αυτή σκανάρουμε 1,2 δισ. έγγραφα στο ελληνικό Δημόσιο».
Δεύτερος τομέας που θα "αγγίξει" η τεχνητή νοημοσύνη είναι αυτός της κλιματικής αλλαγής και των ακραίων καιρικών φαινομένων. «Το ότι δεν έπιασαν τα μοντέλα τη Λήμνο και τη Ρόδο είναι κάτι το οποίο με την τεχνητή νοημοσύνη και περισσότερα δεδομένα το λύνεις. Το 2026 θα έχουμε κι όλο το σύστημα των μικροδορυφόρων, άρα καθημερινά πολύ περισσότερα δεδομένα με πολλή μεγαλύτερη ακρίβεια. Όχι για να αλλάξουμε το κλίμα, αλλά για να σώσουμε ανθρώπινες ζωές. Το κλίμα δεν αλλάζει με την τεχνολογία αλλά με την νοοτροπία», επεσήμανε ο κ. Παπαστεργίου. Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι εργαλεία της ΤΝ θα βοηθήσουν και στο κομμάτι της γεωργίας, στην αγροτική παραγωγή, στη χορήγηση επιδοτήσεων με αυτοματοποιημένο σύστημα.
Όπως είπε, από την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, οι πολίτες Ελλάδας και Κύπρου θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα έγγραφά τους και στις δύο χώρες χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε διαδικασία για τη γνησιότητά τους. «Πλέον ενωνόμαστε ψηφιακά, ένα έθνος δύο κράτη», σημείωσε.
Τέλος ο υπουργός μίλησε και για τα δύο voucher, το gigabit Voucher και το Smart Readiness, και την τοποθέτηση οπτικών ινών σε όλες της περιοχές της Αθήνας για μεγάλες ταχύτητες στο ίντερνετ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr