«Μερικοί λένε ότι δεν επιτρέπει το 16, άλλοι λένε δεν είναι θέμα του 16 αλλά είναι θέμα του Ενωσιακού Δικαίου, ενώ το βασικό ζήτημα αυτή τη στιγμή, εφόσον έχουμε να κάνουμε με ένα πείραμα, είναι να δούμε γιατί και στις άλλες χώρες λειτούργησε, πώς λειτούργησε. Δεν είναι τίποτα το δαιμονικό, όπως παρουσιάζεται, ούτε το αγγελικό. Το βασικό πρόβλημα λοιπόν, ποιο είναι σήμερα, είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις. Πώς ακριβώς δηλαδή θα δημιουργηθεί αυτό το κατ’ άλλους τέρας και κατά άλλους αγαθό. Λοιπόν, εμένα αυτό που με ενδιαφέρει, που δεν έχει συζητηθεί ή νομίζω δεν έχει συζητηθεί αρκετά, είναι οι προϋποθέσεις» πρόσθεσε στο Πρώτο Πρόγραμμα ο κ. Πανούσης.
Τα βασικά ερωτήματα, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρώην υπουργός, είναι το κατά πόσο υπάρχει ένα εθνικό και χωροταξικό σχέδιο για την τριτοβάθμια, ένας συνολικός σχεδιασμός, ύστερα το πώς προβλέπεται να γίνεται η εισαγωγή των φοιτητών στα μη κρατικά πανεπιστήμια, πώς θα εκλέγονται οι καθηγητές, ποια θα είναι τα προγράμματα σπουδών, το πώς θα διοικούνται οι σχολές αυτές, πώς και από ποιους θα ελέγχονται και ποιος θα είναι και ο ρόλος της Βουλής, μιας και είναι ένας καινούργιος θεσμός της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
«Εγώ δεν μπαίνω στα ιδεολογήματα. Δίνεις μια άδεια για μια πενταετία, βλέπεις πώς λειτουργεί όλο το σύστημα και προχωράς. Νομίζω ότι αυτά που κάνουμε στην Ελλάδα, να χωριζόμαστε δια του δύο ή υπέρ του Συντάγματος ή κατά του Συντάγματος, υπέρ της Ευρωπαϊκής Ένωσης κλπ δεν οδηγούν πουθενά. Κάποια στιγμή αυτή η σκόνη θα τελειώσει. Το ερώτημα είναι το εξής, τι είναι ακριβώς σήμερα το δημόσιο πανεπιστήμιο» τόνισε ο κ. Πανούσης.
«Αν αυτή τη στιγμή λοιπόν, ερχόταν η πολιτεία και έλεγε πόσα θέλετε 100 εκατομμύρια, σας δίνω 500, αυξάνω, πόσους καθηγητές θέλετε, 100, σας δίνω 200, Αυτό θα διαμόρφωνε άλλο κλίμα στο πανεπιστήμιο. Έχουμε καταλάβει τι συμβαίνει στο δημόσιο πανεπιστήμιο; Δηλαδή η οικονομία έχει πάρει πλέον τα μυαλά, τα έχει βγάλει από το πανεπιστήμιο τα περισσότερα και έτσι το πανεπιστήμιο δεν είναι το καταφύγιο των σοφών, το μεγάλο εργαστήριο των καινοτομιών. Αυτά καλώς ή κακώς έχουν φύγει. Όχι ότι δεν υπάρχουν τέτοια μυαλά στο πανεπιστήμιο, αλλά έχουν φύγει. Ο ιδιωτικός τομέας τα έχει κλέψει όλα αυτά. Και δεύτερο θέμα, το πανεπιστήμιο πιστεύουμε σήμερα ότι παράγει κάποιο πρότυπο ή κάποιο ιδεώδες; Λέμε ότι στο πανεπιστήμιο ζυμώνονται και γίνονται δημοκράτες οι πολίτες ή ότι αποκτούν ηθική στάση. Ούτε αυτό συμβαίνει. Και το τρίτο και το χειρότερο, αυτή τη στιγμή πάμε σε ένα ηλεκτρονικό πανεπιστήμιο. Ήδη τα ηλεκτρονικά πανεπιστήμια έχουν εγκατασταθεί σε όλον τον κόσμο. Δηλαδή από το σπίτι σου πια σπουδάζεις και δεν σπουδάζεις στα αμφιθέατρα. Και το χειρότερο, ότι έρχεται πλέον η τεχνητή νοημοσύνη και με τα διάφορα chatgpt δημιουργεί το δικό της ακαδημαϊκό χώρο. Άρα έχει πολλά προβλήματα αυτή η ιστορία της εκπαίδευσης εν γένει για να μαλώνουμε αυτή τη στιγμή αν θα πρέπει να γίνεται αυτό ή το άλλο. Ας γίνει, ας ελεγχθεί και ας δούμε τι θα κάνουμε» είπε καταλήγοντας ο κ. Πανούσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr