«Στα νησιά υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τα καύσιμα, πρώτον λόγω μεταφορικών που έχει αυξηθεί το κόστος, δεύτερον υπάρχουν νησιά χωρίς ανταγωνισμό, με ένα – δύο πρατήρια. Συζητάμε σενάρια για τα νησιά, θα γίνουν ανακοινώσεις από τον αρμόδιο υπουργό. Το πρόβλημα με τα καύσιμα απασχολεί πάρα πολύ την κυβέρνηση» τόνισε.
«Πρόβλημα για τα καύσιμα υπάρχει μεγάλο, και δεν οφείλεται στην αισχροκέρδεια, βέβαια θα βρούμε παραβάτες, αλλά το βασικό πρόβλημα είναι ότι έχουμε διπλή αύξηση, από τη μία αύξηση της τιμής του αργού, αλλά από την άλλη και μεγάλη πτώση του ευρώ. Το 2011 είχε 147 δολάρια το βαρέλι, όμως το ευρώ είχε 1,50» εξήγησε ο υπουργός.
Για την παράταση της επιδότησης στη βενζίνη, όπως έγινε στο πετρέλαιο, επικαλέστηκε τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα που εκτίμησε ότι θα κτιστεί ο δημοσιονομικός χώρος, αλλά πρώτα πρέπει να ξεκινήσει η εφαρμογή των μέτρων για το ρεύμα.
Ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε ότι άρχισαν ήδη έλεγχοι ώστε να τηρούν τα διυλιστήρια το νόμο της κυβέρνησης περί αισχροκέρδειας, δηλαδή να δουλεύουν με το περιθώριο κέρδους της 1ης Σεπτεμβρίου 2021 (κάτι που ισχύει για όλη την εφοδιαστική αλυσίδα). Η προθεσμία που δόθηκε ήταν 23 Μαΐου για την παροχή των στοιχείων. «Έχουν μπει γενικότερα στην αγορά των καυσίμων τα πρώτα πρόστιμα. Έχουν βρεθεί αρκετά στοιχεία παραβίασης του πλαφόν» σημείωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης.
Τρόφιμα
«Συμφωνία κυρίων μεταξύ κράτους – επιχειρήσεων στην αγορά των τροφίμων για διαμόρφωση τιμών απαγορεύεται από το δίκαιο του ανταγωνισμού, και είναι παράνομη» ξεκαθάρισε.
«Υπάρχει βέβαια ανησυχία για έλλειψη τροφίμων παγκοσμίως… Το ΥΠΑΝΕ και το ΥΠΑΑΤ φτιάξαμε ηλεκτρονική πλατφόρμα δήλωσης αποθεμάτων τροφίμων, που μας καθησυχάζει. Φόβος να μην έχουμε τρόφιμα δεν υπάρχει κανένας αυτή τη στιγμή» διαβεβαίωσε. «Στην αισχροκέρδεια εντείνουμε τους ελέγχους και βάζουμε πρόστιμα» είπε ο κ. Γεωργιάδης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr