Μεταξύ άλλων, δήλωσε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1:
Ξεκινάμε με το σχέδιο της κυβέρνησης για καθολικό εμβολιασμό των κατοίκων των νησιών. Όλα τα μεγάλα νησιά πλην της Κρήτης θα εμβολιαστεί το σύνολο του πληθυσμού από 18 ετών και πάνω με σκοπό να θωρακίσει υγειονομικά τους κατοίκους των νησιών και ενόψει της τουριστικής περιόδου και να περάσει ένα θετικό πρόσημο στη συνολική εικόνα του τουρισμού μας. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι εμβολιασμοί σε 32 νησιά, ενώ σε άλλα 36 ολοκληρώνονται ως το τέλος του Μαΐου. Θα χρησιμοποιηθεί το εμβόλιο μιας δόσης της Johnson & Johnson και καταλαβαίνετε ότι αυτό θα αντιμετωπίζει πολλά από τα λειτουργικά προβλήματα και προβλήματα logistics γιατί κανονικά θα έπρεπε σε πολλές περιπτώσεις να μεταφερθεί ο κάτοικος του μικρού νησιού στο μεγαλύτερο νησί τέτοιου είδους φαινόμενα θα αντιμετωπιστούν δεδομένου ότι θα συγκροτηθούν και νέα εμβολιαστικά κέντρα αλλά και κινητά συνεργεία εμβολιασμού.
Αναφορικά με την ακτοπλοΐα
Εμείς κατά βάση θα στηριχτούμε στην περσινή εμπειρία των υγειονομικών πρωτοκόλλων, έχουμε βέβαια εισαγάγει συγκεκριμένες καινοτομίες που θα βοηθήσουν σε πολύ σημαντικό βαθμό την επιβίβαση στα πλοία μας. Θα επιταχυνθεί για παράδειγμα η δημιουργία ενός ψηφιακού πιστοποιητικού υγείας, πέρυσι ήταν μόνο σε έγχαρτη μορφή ενώ θα λάβουμε υπόψη μας όλα τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας όπως τα self test, τα rapid test, τα μοριακά, το πιστοποιητικό εμβολιασμού, το πιστοποιητικό αντισωμάτων. Πρωταρχικός μας στόχος είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και η ασφαλή μετακίνηση των Ελλήνων πολιτών και των επισκεπτών προς τα νησιά. Οι ανακοινώσεις θα γίνουν σήμερα (12/5).
Με το άνοιγμα του τουρισμού θέλουμε να περάσουμε και ένα μήνυμα ασφαλούς μετακίνησης ιδιαίτερα με τα μέσα μετακίνησης έτσι ώστε να εδραιώσουμε ένα κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης για τη χώρα μας μιας και η χώρα μας είναι από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς. Το μήνυμα αυτό θα πρέπει να είναι σαφές από την πατρίδα μας.
Αναφορικά με τους εργαζομένους στον κλάδο της ναυτιλίας
Πολλοί από τους εργαζομένους στα λιμάνια αλλά και ναυτικοί μας είτε ήδη έχουν εμβολιαστεί είτε έχουν προγραμματίσει να εμβολιαστούν. Εμείς αυτό που μελετάμε σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας και τον ΕΟΔΥ είναι τουλάχιστον για τους ναυτικούς μας οι οποίοι θέλουν να εργαστούν στην ποντοπόρο ναυτιλία αυτό να μπορεί να γίνει πράξη με τη χρήση του μονοδοσικού εμβολίου της Johnson, και επίσης μελετάμε ακόμα και τη δημιουργία εμβολιαστικών κέντρων στα μεγάλα λιμάνια της χώρας, στον Πειραιά για παράδειγμα, διότι γνωρίζουμε ότι και τα ωράρια των ναυτικών μας δεν είναι τα ίδια με της υπόλοιπης αγοράς. Για όλα αυτά θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις.
Αναφορικά με την επιστολή του προς την Κομισιόν για την προσπάθεια απεξάρτησης της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα
Η πρόταση της Ελλάδας είναι συγκεκριμένη και σαφής διότι αυτό που πρέπει να αντιληφθούμε είναι ότι η ναυτιλία είναι μια παγκόσμια δραστηριότητα και ως παγκόσμια δραστηριότητα θα πρέπει να έχει παγκόσμιες λύσεις και παγκόσμιες προδιαγραφές. Στη βάση αυτή επειδή γίνεται μια συζήτηση σε επίπεδο ΕΕ για ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα ρύπων αυτό που προτείνουμε εμείς ως χώρα είναι η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού ταμείου το οποίο θα πληρώνουν οι πλοιοκτήτες ανάλογα με τα καύσιμα που καταναλώνουν ή τις εκπομπές των ρύπων έτσι ώστε να δημιουργήσουμε ένα Fund το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την έρευνα, για τη δημιουργία νέων εναλλακτικών μορφών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε εκπομπές αερίων. Αυτό είναι μια σημαντική πρωτοβουλία γιατί σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής και κατ’ επέκταση της ελληνικής ναυτιλίας. Η Ελλάδα εκπροσωπεί περίπου το 58% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας άρα αντιλαμβάνεστε ότι μας ενδιαφέρει άμεσα ως χώρα να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την κερδοφορία αλλά και την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας. Σίγουρα τα νέα καύσιμα είναι το μέλλον όμως αυτή την ώρα δεν έχουμε συγκεκριμένα δεδομένα για αυτό χρειάζεται η επένδυση στην έρευνα, για αυτό προτείνουμε τη δημιουργία του ειδικού ταμείου για να αποφύγουμε το ασταθές χρηματιστήριο ρύπων για αυτό προτείνουμε και μια σταθερή τιμή έτσι ώστε να γνωρίζει ο ναυλωτής, ο πλοιοκτήτης ποια θα είναι τα κόστη του τουλάχιστον για τον πρώτο χρόνο.
Αναφορικά με τους επιτυχόντες λιμενικούς του διαγωνισμού του 2019
Για το διαγωνισμό του 2019 υπάρχει έγκριση από το ΣτΕ, είμαστε στο τελευταίο στάδιο της υπογραφής του προεδρικού διατάγματος και αμέσως μετά θα τους πάρουμε τους επιτυχόντες του ’19.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr