Με τις διατάξεις που εισήγαγε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προβλέπεται ότι στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3000 κοχ που έχουν νηολογηθεί υπό ελληνική σημαία η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων και εκάστοτε ισχυουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, κατά την ελεύθερη κρίση του πλοιοκτήτη, εξαιρετικά και μόνο για ναυτολογήσεις ειδικοτήτων του κατωτέρου πληρώματος καθώς και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και γ΄ Μηχανικού του εμπορικού ναυτικού.
«Αυξάνουμε τη δυνατότητα απασχόλησης κατωτέρων πληρωμάτων στην ποντοπόρο ναυτιλία, κάνουμε πιο ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα και ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου», ανέφερε, για την στόχευση της προωθούμενης διάταξης ο Γιάννης Πλακιωτάκης, που δεν παρέλειψε να σχολιάσει, ότι ενώ αυτό είναι ένα θέμα που συζητάμε δεκαετίες, «κανένας δεν είχε την πολιτική τόλμη να πάρει την συγκεκριμένη πολιτική απόφαση».
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κάλεσε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, όλες τις πλευρές "να αναλογιστούν την πραγματικότητα": Ότι δηλαδή, ενώ η Ελλάδα είναι η πρώτη παγκόσμια ναυτική δύναμη διεθνώς και ενώ ελέγχει το 20,67% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 54,28% της ευρωπαϊκής χωρητικότητας, υπό ελληνική σημαία βρίσκονται μόλις 599 πλοία, δηλαδή μόνο το 12% του ελληνόκτητου στόλου.
Απαντώντας στην εναντίωση του ΚΚΕ, που καταγγέλλει ότι επιβάλλονται μισθοί γαλέρας στη ναυτιλία, ο υπουργός είπε ότι η παγκόσμια ναυτιλία δεν δίνει μισθούς γαλέρας αλλά πολύ καλά αμειβόμενες θέσεις. Είπε ότι ο συνολικός μισθός του ναύτη με τα επιλέξιμα επιδόματα είναι 2.200 δολάρια. «Αν εσείς πιστεύετε ότι τα 2.200 δολάρια είναι μισθοί γαλέρας, να το πείτε στον άνεργο νέο που ψάχνει εργασία», είπε ο κ. Πλακιωτάκης απευθυνόμενος στα έδρανα του ΚΚΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr