Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το άρθρο 272 του νέου Ποινικού Κώδικα, προβλέπεται ότι:
«1. Όποιος κατασκευάζει, προμηθεύεται ή κατέχει εκρηκτικές ύλες ή εκρηκτικές βόμβες από τις οποίες μπορεί να προκληθεί κίνδυνος για άνθρωπο τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών.
2. Ο δράστης δεν τιμωρείται αν, πριν εξεταστεί από τις αρχές, παρέδωσε με τη θέλησή του σ’ αυτές τα πιο πάνω υλικά ή αντικείμενα ή κατέστησε γι’ αυτές δυνατό να τα αποκτήσουν στην κατοχή τους ή απέτρεψε με άλλο τρόπο τον κίνδυνο να γίνει χρήση αυτών».
Υπενθυμίζεται ότι οι δράστες που παρέβαιναν έως σήμερα τον σχετικό νόμο αντιμετώπιζαν ποινή κάθειρξης έως 20 έτη, η οποία με τη συγκεκριμένη διάταξη μειώνεται στα τρία έτη.
Για το θέμα τοποθετήθηκε ο βουλευτής της ΝΔ και Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη, Μάξιμος Χαρακόπουλος, ο οποίος σημείωσε ότι η πρωτοβουλία της κυβέρνησης προκαλεί την κοινή λογική και εύλογα ερωτηματικά, καθώς «την ώρα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μία νέα γενιά τρομοκρατών, ενώ σε εβδομαδιαία βάση έχουμε καταδρομικές επιθέσεις με μολότοφ σε Αστυνομικά Τμήματα, η πρωτοβουλία της κυβέρνησης να μετατρέψει από κακούργημα σε πλημμέλημα την κατασκευή και κατοχή εκρηκτικών υλών, προκαλεί την κοινή λογική και προκαλεί εύλογα ερωτηματικά» διερωτώμενος παράλληλα «Τι επιδιώκουν κλείνοντας το μάτι σε μπαχαλάκηδες και κουκουλοφόρους»;
«Όταν η κατοχή και κατασκευή εκρηκτικών υλών γίνεται πλημμέλημα, το οποίο θα τιμωρείται σύμφωνα με τον νέο Ποινικό Κώδικα μέχρι 3 χρόνια η κυβέρνηση στέλνει ένα πολύ κακό μήνυμα. Το ίδιο κακό μήνυμα που στέλνει χαϊδεύοντας ορισμένες εντός εισαγωγικών συλλογικότητες, κατεβάζοντας τις ποινές, έστω κι αν μία τρομοκρατική οργάνωση έχει συσταθεί για να τελέσει μόνο πλημμελήματα» σημειώνει από την πλευρά του ο βουλευτής της ΔΗΣΥ, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, προσθέτοντας παράλληλα ότι το κόμμα του δεν θα αφήσει να περάσει αυτό γιατί, όπως επισημαίνει, «είναι εχθροί της κοινωνίας, είναι εχθροί των πολιτών και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με την ανάλογη δημοκρατική νομιμότητα».
Σχολιάζοντας σχετικά, πηγές του υπουργείου Δικαιοσύνης ανέφεραν ότι τα σχέδια του νέου Ποινικού Κώδικα και του νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας συνιστούν πορίσματα των ειδικών Νομοπαρασκευαστικών Επιτροπών και βρίσκονται στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης. Ειδικότερα θέματα, όπως η περαιτέρω ενίσχυση των αντιρατσιστικών προβλέψεων, οι προτεινόμενες διατάξεις για τη διεύθυνση της εγκληματικής οργάνωσης, η μετατροπή ορισμένων αδικημάτων σε πλημμέλημα καθώς και η οριοθέτηση της έννοιας του βιασμού έχουν καταγραφεί από το Υπουργείο και έχουν ήδη τεθεί υπόψη των Νομοπαρασκευαστικών Επιτροπών.
Πέραν της αντιπολίτευσης, την αντίθεση της στον νέο Ποινικό Κώδικα εξέφρασε και η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωση της:
Πριν λίγες μέρες δόθηκαν στη δημοσιότητα το Σχέδιο Νόμου για τον νέο Ποινικό Κώδικα και το Σχέδιο Νόμου για τον νέο Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Η εξέταση των επιμέρους άρθρων που προτείνονται από την Επιτροπή για την σύνταξη σχεδίου Ποινικού Κώδικα, αποκαλύπτει μια σειρά από προβληματικές διατάξεις, οι οποίες οφείλουν άμεσα να επανεξεταστούν από το Υπουργείο και είτε να τροποποιηθούν ριζικά είτε να αποσυρθούν. Οι δυο προτεινόμενες διατάξεις που εμφανίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα και που δικαίως έχουν ήδη απασχολήσει τον δημόσιο διάλογο είναι η επιχειρούμενη μείωση της ποινής για την διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης, καθώς και ο νέος ορισμός για το έγκλημα του βιασμού.
Αναφορικά με το νέο Άρθρο 187 Π.Κ., ενώ μέχρι σήμερα η διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης τιμωρείται με πλαίσιο ποινής 10 – 20 χρόνια, στην προτεινόμενη διάταξη το πλαίσιο μειώνεται στα 5 – 10 χρόνια, γεγονός που εξισώνει την ευθύνη της ηγεσίας μιας εγκληματικής οργάνωσης με την αντίστοιχη του απλού μέλους. Στην συγκυρία που η μεγαλύτερη δίκη της νεότερης ελληνικής ιστορίας που έχει ως βασικό διακύβευμα τον χαρακτηρισμό της Χρυσής Αυγής ως «εγκληματικής οργάνωσης», είναι απαράδεκτο ο νέος Ποινικός Κώδικας να ανοίγει παράθυρα ευνοϊκότερης μεταχείρισης για τα ηγετικά στελέχη της νεοναζιστικής συμμορίας. Η συντριπτική καταδίκη της Χρυσής Αυγής, σε θεσμικό και κοινωνικό επίπεδο, δεν χωρά υπαναχωρήσεις και αστερίσκους, πολύ περισσότερο όταν προκύπτουν από τεχνοκρατικές προτάσεις που αγνοούν τα πολιτικά και κοινωνικά διακυβεύματα της εποχής.
Αναφορικά με το Άρθρο 336 Π.Κ. και ενώ η διεθνής τάση συζητά ήδη για την διεύρυνση της νομικής έννοιας του βιασμού, η προτεινόμενη διάταξη επιχειρεί να εισαγάγει αυστηρότερες προϋποθέσεις για την τέλεση του εγκλήματος, κάνοντας έτσι πιο δύσκολη την στοιχειοθέτηση του βιασμού. Σε μια συγκυρία που έρχονται συνεχώς στην επιφάνεια περιστατικά βιασμού, σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης γυναικών και lgbtqi+ ατόμων, η έννοια του εγκλήματος θα πρέπει να «ανοίγει» για να χωρέσει παρόμοια περιστατικά, παρά να «κλείνει», βάζοντας περισσότερο νερό στο μύλο της έμφυλης βίας και αγνοώντας έτσι, το γεγονός ότι πολλοί βιασμοί γίνονται μεν χωρίς τη χρήση σωματικής βίας, με την απουσία όμως, ελεύθερης συναίνεσης του θύματος.
Απαιτούμε πριν την λήξη της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης, το Υπουργείο Δικαιοσύνης να τοποθετηθεί επί των θεμάτων αυτών, να μην δεχθεί την αλλαγή του πλαισίου ποινής για τη διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης και να επανεξετάσει το νομικό ορισμό του βιασμού προς την κατεύθυνση συμπερίληψης περισσότερων περιπτώσεων τέλεσης του εγκλήματος.
Το επόμενο διάστημα, η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ θα επανέλθει με συνολική πρόταση για το Σχέδιο Νόμου του νέου Ποινικού Κώδικα και το Σχέδιο Νόμου του νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr