Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Πολιτισμού που διαβιβάστηκε στη Βουλή, τα προηγούμενα χρόνια είχε προγραμματιστεί η διενέργεια δύο διεθνών διαγωνισμών για τα έργα του Καλατράβα στο Ολυμπιακό Στάδιο.
«Επειδή ως σήμερα δεν εξασφαλίστηκαν οι αναγκαίες πιστώσεις και δεν εγκρίθηκαν οι μελέτες, η υπηρεσία μας δεν προχώρησε στη διενέργεια διαγωνισμών της συντήρησής του» σημειώνει το υπουργείο Πολιτισμού. Και αυτό διότι «οι διατεθείσες πιστώσεις του 2009 ανήλθαν τελικά στο ποσό του 1,5 εκατ. ευρώ και με αυτές πληρώθηκαν ληξιπρόθεσμες οφειλές του αναδόχου (Bung) του αρχικού πολιτικού προγράμματος παρακολούθησης της δομοστατικής συμπεριφοράς του στεγάστρου» σημειώνεται και συμπληρώνεται ότι τα επόμενα έτη τα χρήματα «κάλυπταν μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών».
«Συμπερασματικά», αναφέρει στο έγγραφο ο υφυπουργός Πολιτισμού κ. Γιάννης Ανδριανός, «το στέγαστρο του Ολυμπιακού Σταδίου είναι μια μεταλλική κατασκευή η οποία χρήζει συνεχούς συντήρησης και ελέγχου κατά τη διάρκεια της ζωής της, όπως όλες οι μεταλλικές κατασκευές αυτού του μεγέθους». «Ως εκ τούτου, θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να εξασφαλισθούν οι σχετικές πιστώσεις και να προχωρήσουμε στη σύναψη σχετικών συμβάσεων με αναδόχους που θα αναδειχθούν από τους σχετικούς διαγωνισμούς, προκειμένου να διατηρηθεί η ασφάλεια και η λειτουργικότητα του στεγάστρου και του συνόλου των μεταλλικών κατασκευών του ΟΑΚΑ» σημειώνει.
Αρμόδια για τη συντήρηση του στεγάστρου είναι η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Εργων και Εγκαταστάσεων Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΥΔΕ/ΕΠΤΑ) του υπουργείου Πολιτισμού.
Η υπηρεσία έχει συντάξει εγχειρίδιο συντήρησης και λειτουργίας βάσει ευρωπαϊκών προτύπων και είχε προχωρήσει κατά καιρούς σε επιδιορθώσεις και οπτικούς ελέγχους στην κατασκευή προκειμένου να διαπιστώσει την ύπαρξη φθορών που ενδέχεται να δημιουργήσουν πρόβλημα ασφαλείας και έχει καταγράψει παρατηρήσεις ή αστοχίες, μεταξύ των οποίων και θέματα συγκολλήσεων στη βάση του στεγάστρου που απαιτούν παρακολούθηση «αλλά δεν καθιστούν επικίνδυνη την κατάσταση του στεγάστρου»,όπως αναφέρεται. Η κατά τόπους φθορά της βαφής των μεταλλικών κατασκευών είναι καθαρά επιφανειακή, σημειώνει το υπουργείο, και η οποία είναι «αναμενόμενη λόγω περιβαλλοντικών συνθηκών», η δε αποκατάστασή της προβλέπεται στον φάκελο ασφαλείας και υγείας του έργου και θα ολοκληρωθεί μέσω διαγωνισμών. Το στέγαστρο Καλατράβα διαθέτει συγκολλήσεις ελασμάτων πάχους 100 χιλιοστών και αθροιστικό μήκος συγκολλήσεων που ξεπερνά τα οκτώ χιλιόμετρα. Ο εργασίες συναρμολόγησης και ανέγερσης ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2003 και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2004.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr