2. Τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια ταξινομούνται σε όσα έχουν εμπορικό ενδιαφέρον και θα προσελκύσουν ιδιωτικό ενδιαφέρον (13 έως 22) και σε όσα δεν έχουν. Τα δεύτερα εκχωρούνται σε δημόσια εταιρεία διαχείρισης, εξ ορισμού ζημιογόνα. Σήμερα τα κερδοφόρα και ζημιογόνα περιφερειακά αεροδρόμια δεν επιβαρύνουν το δημόσιο προϋπολογισμό, καθώς ο συμψηφισμός κερδών και ζημιών είναι θετικός. Με το νέο σύστημα ο προϋπολογισμός της χώρας θα φέρει το βάρος των ζημιογόνων αεροδρομίων.
3. Τα υπό αξιοποίηση αεροδρόμια αναπόφευκτα θα καταλήξουν σε αυξήσεις τιμών σε σημαντικά σημεία της περιφέρειας, ιδιαίτερα των νησιών, που θα έχει τεράστιες αρνητικές συνέπειες, στον τοπικό τουρισμό και στην μετακίνηση των πολιτών.
4. Πολλά περιφερειακά αεροδρόμια είναι ενταγμένα ήδη σε προγράμματα των ΕΣΠΑ και εκτελούνται μεγάλες επενδύσεις εκσυγχρονισμού των υποδομών. Το αεροδρόμιο Χανίων έχει σε εξέλιξη πρόγραμμα 100 εκατομμυρίων. Η αξιοποίηση φαντάζει παράλογη τη στιγμή που το επιχείρημα των νέων ιδιωτικών επενδύσεων αυτό ακυρώνεται καθώς οι επενδύσεις είναι ήδη υπαρκτές. Το τι θα κάνει συνεπώς ο νέος ιδιώτης παραμένει αδιευκρίνιστο.
5. Τα μεικτά αεροδρόμια -επιβατικής και αμυντικής χρήσης- εκχωρούνται με την εξοργιστική διατύπωση ότι ο ιδιώτης θα πρέπει να είναι σε συνεχή συνεννόηση με το Υπουργείο Άμυνας για τις οποίες τροποποιήσεις στις υποδομές ή στον τρόπο λειτουργίας των. Καθώς τα μεικτά αεροδρόμια τελούν υπό τον απόλυτο θεσμικό έλεγχο του Υπουργείου /Άμυνας, και σωστά, θα είναι μάλλον “ελληνική πρωτοτυπία” να δούμε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο όπου το Υπουργείο Άμυνας θα είναι σε συνεχείς συζητήσεις με ιδιώτες επιχειρηματίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων.
“Θα ήταν μάλλον πιο ενδεδειγμένο η κυβέρνηση να επικεντρωθεί στην αναθεώρηση της συμφωνίας του ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’, προκειμένου το αεροδρόμιο να αποκτήσει τον αναπτυξιακό ρόλο που οφείλει να έχει για την πρωτεύουσα, να επεξεργαστεί σχέδια καλύτερης διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων από κοινού με μία τιμολογιακή πολιτική που θα ενθαρρύνει, αντί να αποθαρρύνει, την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών και γραμμών από νέους προορισμούς και ταυτόχρονα να σεβαστεί τα θέματα άμυνας της χώρας χωρίς να διολισθαίνει σε επικίνδυνες θεσμικές ρυθμίσεις”, καταλήγει ο κ. Σταθάκης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr