Σύμφωνα με τα στοιχεία του παρατηρητηρίου τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν την περασμένη Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου (πανελλαδικός μέσος όρος), 1,837 ευρώ ανά λίτρο έναντι 2,425 ευρώ που ήταν το υψηλό στις 15 Ιουνίου. Κάτι που σημαίνει ότι η τιμή μειώθηκε στο διάστημα αυτό κατά 58,8 λεπτά ανά λίτρο, ή 24 %.
Όσον αφορά το ντίζελ κίνησης, υποχώρησε κατά 27,9 λεπτά στο 1,785 ευρώ το λίτρο από 2,064 τον Ιούνιο και το υγραέριο κίνησης στο 0,962 ευρώ από 1,112.
Σημαντική είναι η αποκλιμάκωση και στην τιμή του πετρελαίου θέρμανσης καθώς η χειμερινή περίοδος ξεκίνησε στο 1,412 ευρώ, ενώ τώρα η τιμή έπεσε στο 1,108 (-30,4 λεπτά).
Το τελευταίο εξάμηνο, η τιμή της αμόλυβδης έχει υποχωρήσει κοντά στα 60 λεπτά ανά λίτρο, ως απόρροια της μείωσης των διεθνών τιμών, με τις τιμές των καυσίμων γενικότερα να διαμορφώνονται κοντά στα επίπεδα προ ουκρανικής κρίσης.
Υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης εταιρείας εμπορίας καυσίμων ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι παρά την υποχώρηση των τιμών, οι πωλήσεις στις βενζίνες παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες σε σχέση τόσο με πέρυσι όσο και με το 2019 που ήταν το τελευταίο έτος «κανονικότητας» πριν την πανδημία.
«Τον Νοέμβριο η κατανάλωση ήταν 12 % χαμηλότερη σε σχέση με το 2019 και 6 % σε σχέση με πέρυσι», ανέφερε. Ο ίδιος εκτιμά ότι η υποχώρηση υποδηλώνει μια μάλλον μόνιμη αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. «Οι Έλληνες οδηγοί χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο, έχουν βρει υποκατάστατα και έχουν πλέον την τιμή ως βασικό κριτήριο επιλογής πρατηρίου. Αντίθετα στο πετρέλαιο κίνησης που χρησιμοποιείται και από τους επαγγελματίες δεν υπάρχει μείωση της ζήτησης παρά την λήξη της επιδότησης στην τιμή. Και στη θέρμανση καταγράφεται σημαντική άνοδος των πωλήσεων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr