Ειδικότερα, σύμφωνα με το εν λόγω νομοσχέδιο, αναπροσαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας για επιβατικά αυτοκίνητα, ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης/Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ε./Ε.Ο.Χ.) από την 1η.1.2021 κι εφεξής, με βάση τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο).
Δηλαδή, οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να ελέγχουν τους ρύπους που θα εκπέμπει το αυτοκίνητο που θέλουν να αποκτήσουν με βάση το νέο ευρωπαϊκό πρότυπο μέτρησης ρύπων (WLTP).
Προβλέπεται παράλληλα ότι, οι ισχύουσες εκπομπές μάζας διοξειδίου του άνθρακα επιβατικών αυτοκινήτων, λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης σε αυτά, έως την 31η.12.2020.
Από την 1η.1.2021 και εφεξής, καθορίζονται για την εφαρμογή των υφιστάμενων συντελεστών τέλους ταξινόμησης στα επιβατικά αυτοκίνητα, αυξημένες, σε σχέση με τις ισχύουσες, εκπομπές μάζας διοξειδίου του άνθρακα.
Οι αλλαγές προωθούνται ώστε να αποφευχθούν μεγάλες επιβαρύνσεις στα τέλη κυκλοφορίας μετά την αυστηροποίηση του συστήματος μέτρησης ρύπων από την 1-1-2021.
Πιο συγκεκριμένα:
-για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν ή θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2020 ο υπολογισμός των ετήσιων τελών κυκλοφορίας δεν αλλάζει και ισχύει η υφιστάμενη κλίμακα.
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
Άνω των 251 | 3,72 |
-Όσα οχήματα ταξινομούνται για πρώτη φορά από την 1-1-2021 τίθεται σε εφαρμογή το νέο πρότυπο υπολογισμού των ρύπων με αποτέλεσμα τα τέλη κυκλοφορίας να διαμορφώνονται ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-122 | 0 |
123-139 | 0,64 |
140-166 | 0,70 |
167-208 | 0,85 |
209-224 | 1,87 |
225-240 | 2,20 |
241-260 | 2,5 |
261-280 | 2,7 |
Άνω των 281 | 2,85 |
Τέλος, περιορίζονται κατά 50% τα τέλη κυκλοφορίας εφόσον τα οχήματα:
- δεν κυκλοφόρησαν για ολόκληρο εξάμηνο λόγω διαγραφής τους κατά το πρώτο ημερολογιακό εξάμηνο
- τέθηκαν σε κυκλοφορία το 2οεξάμηνο του έτους
- τέθηκαν σε ακινησία για ολόκληρο ημερολογιακό εξάμηνο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr