Όπως σημειώνεται στην τριμηνιαία έκθεση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, στην άνοδο συνέλαβαν η αύξηση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού αλλά και οι δαπάνες αν και αυξημένες σε σχέση με πέρσι.
Η αύξηση των εσόδων αποδίδεται αποκλειστικά σε υπεραπόδοση µη φορολογικών, κυρίως, εφάπαξ εσόδων, ενώ τα φορολογικά έσοδα βρίσκονται στις περισσότερες κατηγορίες σε αντίστοιχα µε τα περσινά επίπεδα και συνολικά καταγράφουν ήπια άνοδο της τάξης του 0,4% ή 117 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης σημειώνεται, σύμφωνα με την έκθεση, σηµαντική αύξηση του πρωτογενούς αποτελέσματος σε ταµειακή βάση κατά €558 εκατ. σε σχέση µε το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Αυτή οφείλεται σε εισπράξεις οι οποίες δεν συνυπολογίζονται στο πρωτογενές αποτέλεσμα σε όρους ενισχυμένης εποπτείας. Οι εισπράξεις αυτές αφορούν κατά βάση ποσό ύψους €1.119 εκατ., που εισπράχθηκε ως τίµηµα της επέκτασης της σύµβασης παραχώρησης του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών και ένα επιπλέον ποσό ύψους €271,6 εκατ. που αφορά στο ΦΠΑ της συγκεκριµένης σύµβασης. Ακόµη, εισπράχθηκε ποσό ύψους €644 εκατ. από τα ελληνικά οµόλογα που διακρατούν η ΕΚΤ και οι ευρωπαϊκές κεντρικές τράπεζες.
Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο συμπεραίνει ότι παρά τη σημαντική υστέρηση των αποτελεσµάτων σε σχέση µε πέρυσι, σε όρους ενισχυµένης εποπτείας, δεν κινδυνεύει ο στόχος για επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσµατος 3,5% του ΑΕΠ για το 2019. Ο στόχος παραµένει εφικτός, παρά τα επεκτατικά δηµοσιονοµικά µέτρα που θεσπίστηκαν τόσο τον Μάιο του 2019 (χορήγηση «13ης σύνταξης», αναπροσαρµογές στις συντάξεις χηρείας, µειώσεις των συντελεστών ΦΠΑ), όσο και τον Ιούλιο του 2019 (διεύρυνση µειώσεων ΕΝΦΙΑ), τα οποία δεν είχαν προβλεφθεί στο Ελληνικό Πρόγραµµα Σταθερότητας 2019-2022.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr